Partnerzy portalu

E-hulajnogi na razie zostają. Na problemy wystarczą dżentelmeńskie umowy

Od 1 września - za sprawą decyzji mieszkańców i lokalnych władz - nie ma już elektrycznych hulajnóg w Paryżu. Problemów z tymi pojazdami nie brakuje również w polskich miastach, ale u nas na tak radykalne ruchy nie pozwalają przepisy. Samorządy starają się radzić sobie inaczej.
  • Polskie miasta zgodnie stoją na stanowisku, że z elektrycznych hulajnóg nie należy rezygnować, ponieważ są one dobrą alternatywną komunikacyjną dla mieszkańców, w dodatku ekologiczną.
  • Samorządy proponują operatorom hulajnóg porozumienia mające na celu uporządkowanie m.in. kwestii ich parkowania. Firmy się na to zgadzają, choć nie muszą. - Robią to pod wpływem opinii publicznej. Nie chcą, żeby hulajnogi kojarzyły się ludziom z czymś złym, bo to mogłoby doprowadzić do radykalizacji prawa i wprowadzenia licencji - zwraca uwagę Maciej Piotrkowski z ZTP w Krakowie.
  • W przestrzeniach publicznych m.in. Krakowa, Warszawy, Olsztyna, Lublina, Gdańska, Katowic czy Gorzowa wyznaczono specjalne strefy/punkty do parkowania hulajnóg. Niebawem tego rodzaju miejsca mają być zorganizowane w Bydgoszczy i Poznaniu.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE1

  • Dwa 2023-09-19 07:39:28
    W strefach ograniczonej prędkości powinna być niższa stawka. Przecież płaci się za minutę?!

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!