Partnerzy portalu

Elektryfikacja autobusów wymaga setek miliardów. Gigantyczne koszty da się obniżyć

Decyzja o wyeliminowaniu autobusów z napędem diesla już właściwie zapadła. Pod znakiem zapytania stoi użytkowanie w najbliższej przyszłości taboru napędzanego gazem. Sprawdziliśmy, jakich nakładów wymagałaby wymiana wszystkich autobusów na pojazdy elektryczne. Potężne koszty tej operacji mogłaby ograniczyć e-konwersja. Czy publiczni przewoźnicy są na to gotowi?
  • - W Polsce jest zarejestrowanych łącznie ponad 125,5 tys. autobusów, a tylko nieco ponad 600 z nich ma napęd elektryczny. Żeby wszystkie pozostałe wymienić na elektryczne, trzeba ok. 250 mld zł.
  • Horrendalne koszty pełnej elektryfikacji może znacząco obniżyć proponowana przez Fundację Promocji Pojazdów Elektrycznych e-konwersja czy przerobienie napędu spalinowego na elektryczny. W temacie wstępnie rozeznaje się już m.in. MPK Kraków.
  • Większość przewoźników publicznych, których poprosiliśmy o komentarz, miejsca na e-konwersję w swoich planach jednak nie widzi.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE1

  • kto da więcej 2021-11-05 17:39:31
    Eko-ideologia maskująca potężne, nie nasze interesy. Dla nas - horrendalne, nie mające uzasadnienia koszty. Kolejne szczeble wpychającego nas w przepaść gospodarczą szaleństwa.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!