Partner portalu

Fundusz autobusowy coraz popularniejszy. Ale mnożą się apele o wyższe dopłaty

5688 linii użyteczności publicznej funkcjonuje w 2022 r. dzięki wsparciu w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych (FRPA) wynoszącemu w sumie 631 mln zł. Ministerstwo Infrastruktury przekonuje, że fundusz się przyjął i znacząco zmniejsza wykluczenie transportowe. Posłowie opozycji z kolei wskazują, że wciąż skala tego zjawiska jest bardzo duża i domagają się podniesienia stawki dopłaty.
  • - Widać, że FRPA się przyjął i należy podziękować samorządowcom, którzy podejmują działania, żeby zapewnić transport zbiorowy w swoich małych ojczyznach, szczególnie tym, starającym się łączyć transport kolejowy z autobusowym – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
  • Najbardziej aktywne okazały się samorządy z woj. mazowieckiego, które w tym roku dzięki wsparciu rządowemu w łącznej wysokości ponad 91 mln zł uruchomiły 808 linii, najmniej natomiast w woj. lubuskim - 199 linii dofinansowanych w wysokości 13,3 mln zł.
  • - Brakuje połączeń, to jest fakt. Jest wiele miejsc w Polsce, które są całkowicie wykluczone komunikacyjnie - stwierdziła poseł Monika Falej, dopytując czy jest w planie zwiększenie stawki dopłaty w ramach FRPA.

Zobacz naszą najnowszą "Rządową ławę". Adam Sierak rozmawia z Piotrem Uścińskim, wiceministrem rozwoju i technologii

 

Zobacz nasze najnowsze 1x1 z Jerzym Polaczkiem z PiS. Czy województwo straci wpływ na ważny port lotniczy?

 
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!