PARTNER PORTALU

Fundusz rozwoju przewozów autobusowych nie przyśpieszył. W 2020 roku wykluczenie transportowe nie zniknie

Fundusz rozwoju przewozów autobusowych nie przyśpieszył. W 2020 roku wykluczenie transportowe nie zniknie
Samorządy kolejny raz pokazały, że nie palą się do reaktywowania transportu autobusowego (fot. malopolska.pl)

Jeśli ktoś oczekiwał, że trzecie podejście do Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej przyniesie przełom, to może się poczuć rozczarowany. Po tym, jak dwa pierwsze nabory cieszyły się śladowym zainteresowaniem samorządów, trzeci – tym razem na rok 2020 – też okazał się porażką. Z puli 800 mln zł samorządy wykorzystają jedynie kilkadziesiąt milionów. Więcej nie chciały.




  • Na reaktywowanie przewozów autobusowych w roku 2020 r. rząd przeznaczył 800 mln zł. Zainteresowanie tymi pieniędzmi ze strony samorządów okazało się jednak równie niewielkie jak w trakcie dwóch zeszłorocznych naborów.
  • Są województwa, gdzie niewykorzystane pozostało 99 proc. funduszy znajdujących się w przeznaczonej dla nich puli. Najlepiej z wykorzystaniem rządowych pieniędzy radzą sobie samorządy Podkarpacia, ale nawet tam zdecydowana większość środków nie została rozdysponowana.
  • Zdarzało się, że samorządy, których wnioski pozytywnie oceniono w konkursie, ostatecznie rezygnowały z rządowego wsparcia. Tak zrobiła np. gmina Witnica w woj. lubuskim.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (13)

  • trują ?, 2020-01-17 07:44:22

    dlaczego w ostatnich dwóch latach zwiększyła się umieralność Polaków ? - wydaje się , że smog samochodowy i hałas mogą tu mieć istotne znaczenie, bo przecież ilość smogu z tzw. kopciuchów raczej nie wzrosła gdyż ludzie od zawsze palili w piecach , natomiast nigdy wcześniej nie było w Polsce tylu sam...ochodów osobowych, a są to przeważnie wyeksploatowane , toksyczne auta przywiezione z zachodniego demobilu - tak działa "zasada przymusowego posiadania samochodu" wprowadzona w naszym kraju przez PO+PSL przy pomocy haniebnych przepisów ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z 2010 roku - niestety te wyjątkowo szkodliwe naszemu narodowi przepisy nie zostały naprawione do dnia dzisiejszego - tak to wyglądałoby wg. mojej opinii.  rozwiń
  • warunek konieczny ?, 2020-01-16 16:03:03

    UŚMIECHNIJ SIĘ : zachodni redaktor pyta rzecznika PiS : Dlaczego Prezes nie zmienił "tuskowych" szkodliwych Polakom przepisów ustawy o transporcie autobusowym ? - bo prezes też chce zostać królem europy , odpowiada rzecznik.
  • niezatapialny Art. 20., 2020-01-16 12:01:55

    np. mnie nikt nie zdołałby przekonać , że Art. 20 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym został przyjęty dla dobra wszystkich Polaków - tenże moim zdaniem szkodliwy przepis zakazuje przyznawania prawa wyłącznego o jakim mowa w Rozp. (WE) nr. 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady , a przecież ...zgodnie z art . 1 ust . 1 zdanie 2 w/w rozporządzenia nr 1370/2007 prawo wyłączne może być przyznawane w zamian za realizację zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych jako alternatywa dla przyznawania przewożnikom rekompensat. Oznacza to , że rozporządzenie pozostawiło w tym zakresie swobodę regulacji państwom członkowskim. Dlaczego UE pozwoliła na takie rozwiązanie ? - moja odp : aby biedniejsi organizatorzy mogli u siebie zorganizować pozamiejski drogowy publiczny transport zbiorowy na przyzwoitym poziomie bez konieczności wydawania na ten cel pieniędzy samorządowych - a jak wiemy to głównie z powodu pieniędzy , samorządy nie zawierają umów z operatorami - Należy także rozumieć, że umożliwienie przyznawanie prawa wyłącznego nie oznaczałoby obowiązkowe jego przyznawanie , czyli np. bogate JST mogłyby nadal nie korzystać z tego przywileju i wydawać pieniądze budżetowe nawet na wszystkie organizowane przez siebie pozamiejskie drogowe publiczne przewozy zbiorowe. NIESTETY TEN ZAKAZ OBOWIĄZUJE DO dnia DZISIEJSZEGO, pomimo iż nawet m. in. Najwyższa Izba Kontroli zwróciła się do Premiera o jego usunięcie.  rozwiń


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!