PARTNER PORTALU
  • BGK

Gdańsk: powołano Pełnomocnika Prezydenta Miasta ds. Śródmieścia

  • pt    4 lutego 2015 - 11:59
Gdańsk: powołano Pełnomocnika Prezydenta Miasta ds. Śródmieścia
Gdańsk ma dwóch menadżerów Śródmieścia - fot.www.gdansk.pl

Od 2 lutego w Gdańsku utworzono stanowiska Pełnomocnika Prezydenta Miasta Gdańska ds. Śródmieścia. Inspiracją dla władz miasta był tzw. Town Centre Management funkcjonujący w wielu miastach w Europie.




2 lutego, w Gdańsku rozpoczęli pracę wyłonieni w konkursie na stanowisko Pełnomocnika Prezydenta Miasta Gdańska ds. Śródmieścia - Tomasz Wróblewski i Jakub Żelazny.

Żelazny to z wykształcenia architekt i inżynier budownictwa lądowego, absolwent Politechniki Gdańskiej. Ukończył także studia podyplomowe na kierunku zarządzanie rozwojem przestrzennym miast.

Wróblewski jest absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, magistrem kształtowania i ochrony środowiska. Był m.in. redaktorem, naczelnym Gazety Wyborczej Trójmiasto i zastępcą redaktora naczelnego Dziennika Bałtyckiego, właścicielem jednego z klubów w Gdańsku. Od 2013 roku jest wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej.

Każdy dzień pracy zaczynać będą od spaceru po Śródmieściu, by na bieżąco reagować na niepożądane sytuacje, takie jak np. nieprawidłowo zaparkowane auta, czy przepełnione śmietniki. Menadżerowie mają być też w stałym kontakcie z mieszkańcami, instytucjami i organizacjami działającymi na terenie Śródmieścia.

Ich zadaniem będzie także dążenie do uszczelnienia strefy ograniczonego ruchu, bo problem nielegalnego wjazdu wciąż istnieje.

- Dodatkowo skoncentrujemy się też na estetyce słupków parkingowych, będziemy dążyć do tego by wymieniać je na bardziej dostosowane do charakteru dzielnicy i w miarę możliwości zmniejszać ich liczbę lub zastępować meblami miejskimi – mówi Żelazny.

Przed menadżerami postawione zostało także zadanie przygotowania koncepcji parkowania w Śródmieściu w okresie Jarmarku Dominikańskiego, wypracowanie i dopilnowanie spójnej architektury ogródków restauracyjnych, a także przegląd i selekcja sygnałów o brakach w usytuowaniu mebli miejskich oraz innych konstrukcji, takich jak znaki drogowe, nielegalne reklamy, słupki parkingowe – to kolejny obszar działań menadżerów

Pełnomocnicy zajmą się także kwestią oświetlenia na najważniejszych ulicach i deptakach – na początku na ul. Długiej, Długim Targu oraz Długim Pobrzeżu.

- Dodatkowo przed menadżerami działania długofalowe, i takie zagadnienia, jak zagospodarowanie Targu Rybnego, czy ogromna inwestycja, do jakiej się obecnie przygotowuje Gdańsk, czyli rewaloryzacja Drogi Królewskiej oraz Długiego Pobrzeża. Ich głównym zadaniem jest koordynowanie pracy wielu służb miejskich, imprez, praca u podstaw w bardzo ważnej części naszego miasta - zaznacza zastępca prezydenta Gdańska, ds. polityki komunalnej Piotr Grzelak.

Powołanie Menadżera Śródmieścia jest działaniem pilotażowym, które w przyszłości jeżeli się sprawdzi, zaimplementowane zostanie również na inne historyczne dzielnice Gdańska.

Inspiracją dla władz miasta do utworzenia takiego stanowiska jest tzw. Town Centre Management funkcjonujący w wielu miastach w Europie.

Pełnomocnicy przejmą niektóre kompetencje np. ZDiZ, ale i ściśle współpracować będą z Wydziałem Urbanistyki Architektury i Ochrony Zabytków Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.