PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Infrastruktura kluczowym warunkiem popularyzacji samochodów elektrycznych

  • PAP/AT    15 marca 2019 - 09:01
Infrastruktura kluczowym warunkiem popularyzacji samochodów elektrycznych
Aby samochody elektryczne miały pozytywny wpływ na otoczenie, muszą być zasilane zieloną energią (fot.pixabay)

Inwestując w samochody elektryczne musimy budować wokół nich cały ekosystem produktów i usług. Kilka lat temu nie sądziliśmy jednak, że jest to nasza rola. Spodziewaliśmy się, że rządy odrobinę pomogą przemysłowi w budowie i przygotowaniu infrastruktury. Nie wykazały jednak zaangażowania, jakiego oczekiwaliśmy, i w obliczu gotowych do produkcji samochodów elektrycznych musieliśmy podjąć zdecydowane kroki - powiedział członek zarządu VW Frank Welsch.




  • Jednym z kluczowych warunków popularyzacji samochodów elektrycznych jest zapewnienie dostępu do infrastruktury ładowania - zaznaczył Frank Welsch.
  • Dlatego koncerny motoryzacyjne musiały zacząć inwestować również na tym polu - dodał.
  • Dodał, że aby samochody elektryczne miały pozytywny wpływ na otoczenie, muszą być zasilane zieloną energią.

Volkswagen elektryfikuje modele wszystkich marek w grupie, a inwestycje na ten cel do 2023 roku wyniosą ponad 30 mld euro. Udział pojazdów na prąd we flocie grupy ma do 2030 roku wzrosnąć do co najmniej 40 proc. Do 2028 r. marki koncernu mają wprowadzić na rynek łącznie blisko 70 nowych, w pełni elektrycznych modeli.

Welsch, który odpowiada w Volkswagenie za badania i rozwój, przypomniał jednak, że upowszechnienie tych pojazdów wymaga odpowiedniej infrastruktury i usług.

"Inwestując w samochody elektryczne musimy budować wokół nich cały ekosystem produktów i usług. Kilka lat temu nie sądziliśmy jednak, że jest to nasza rola. Spodziewaliśmy się, że rządy odrobinę pomogą przemysłowi w budowie i przygotowaniu infrastruktury. Nie wykazały jednak zaangażowania, jakiego oczekiwaliśmy, i w obliczu gotowych do produkcji samochodów elektrycznych musieliśmy podjąć zdecydowane kroki. Proszę pamiętać, że w przypadku tego typu pojazdów kluczowe są ich zasięgi, ceny i infrastruktura" - przekonywał podczas salonu samochodowego w Genewie.

Czytaj też: Normy w ustawie o elektromobilności zbyt wyśrubowane?

Jak dodał, VW nie jest jedynym koncernem, który dostrzegł konieczność działania.

"Razem z BMW, Daimlerem i Fordem założyliśmy sieć stacji szybkiego ładowania IONITY. W ramach projektu mają powstać punkty co 120 km na każdej autostradzie" - podkreślił Welsch.

IONITY to spółka joint venture, której zadaniem jest budowa szybkich ładowarek. Założyły ją firmy: BMW, Daimler, Ford oraz Volkswagen. Do projektu dołączyły też Tank & Rast, Circle K, OMV i Shell. Do 2020 r. w ramach sieci ma powstać około 400 stacji HPC (High-Power-Charging) o mocy do 350 kW. Ładowarki zostaną uruchomione w 18 krajach, w tym w Polsce.

Welsch wskazał, że obecnie samochody elektryczne są wykorzystywane głównie w miastach i na krótszych trasach. W związku z tym ich użytkownicy wymagają nie tylko punktów szybkiego ładowania, ale ładowarek domowych.

"Obecnie pojazdy elektryczne są kupowane jako tzw. drugie auta dla rodzin mieszkających w domach pod miastem. Dlatego zaoferujemy im tzw. wallboksy dostępne podczas zakupu samochodu elektrycznego z rodziny ID. Potrafią one dostatecznie naładować samochód w ciągu kilku godzin. Dodatkowo należy pamiętać o jednej kluczowej sprawie - zielonej energii. Dlatego założyliśmy firmę Elli, która ją dostarcza" - wskazał.

Dodał, że aby samochody elektryczne miały pozytywny wpływ na otoczenie, muszą być zasilane zieloną energią.

Elli działa w modelu B2B. Prąd będzie pochodzić m.in. z elektrowni wodnych, a także innych źródeł certyfikowanych przez niemiecką agencję TUV.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.