PARTNER PORTALU
  • BGK

Innowacja na przystankach komunikacji miejskiej. Kraków coraz bardziej smart

  • AKC    11 lutego 2020 - 22:45
Innowacja na przystankach komunikacji miejskiej. Kraków coraz bardziej smart
Nośniki Digital Citylight to nowoczesne cyfrowe panele w technologii LCD zainstalowane w wiatach przystankowych (fot. AMS/materiały prasowe)

Mieszkańcy Krakowa na multimedialnych ekranach w wiatach przystankowych mogą już śledzić w czasie rzeczywistym położenie autobusów i tramwajów. Na ekranach Digital Citylight AMS można obserwować pojazdy komunikacji miejskiej, które kursują do i z danego przystanku.





  • Informacje, które do tej pory były dostępne tylko w dedykowanych aplikacjach, firma AMS przeniosła na ekrany nośników zamontowanych na przystankach.
  • Teraz każdy pasażer może zobaczyć aktualne położenie autobusów i tramwajów znajdujących się w pobliżu przystanku i sprawdzić, kiedy dojadą na miejsce.
  • Przypomina to mapę kontroli ruchu pojazdów komunikacji miejskiej poruszających się po ulicach Krakowa.

To nie wszystkie ułatwienia, z których mogą korzystać mieszkańcy Krakowa i odwiedzający go goście. Dodatkowo na cyfrowych nośnikach pojawiają się informacje o aktualnych utrudnieniach w ruchu. Aby zobaczyć mapę poruszających się pojazdów komunikacji miejskiej, wystarczy nacisnąć przycisk „Zobacz więcej" na urządzeniu.

- Zmniejszyliśmy barierę dostępności usług cyfrowych dla osób, które nie korzystają z aplikacji i usług cyfrowych w telefonach. Wpisujemy się jednocześnie w szeroko rozumiany trend Smart City -mówi Robert Bartoszcze, dyrektor ds. digital w firmie AMS, odpowiedzialny za wdrożenie systemu na przystankach.

- Mieszkańcy Krakowa często zwracają uwagę, jak komfortowym rozwiązaniem jest informowanie o godzinie odjazdu pojazdu za pomocą elektronicznych tablic na przystankach. Nie muszą wtedy sprawdzać rozkładów jazdy w gablocie czy w aplikacji w telefonie komórkowym. Jestem przekonany, że nowy sposób prezentacji Systemu Informacji Pasażerskiej z rzeczywistym położeniem pojazdów na mapach będzie jeszcze bardziej atrakcyjny dla pasażerów - dodaje Łukasz Franek z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, który współpracuje z firmą AMS przy tym projekcie.

Czytaj też: Smart city. Są przykłady zablokowania wdrożenia przez mieszkańców

Innowacyjny system informacji pasażerskiej jest dostępny na następujących przystankach:

  • al. Andersa - przystanek „DH Wanda”,
  • al. Bora-Komorowskiego - przystanek „Bora-Komorowskiego”,
  • al. Krasińskiego - przystanek „Muzeum Narodowe”,
  • al. Mickiewicza - przystanek „AGH/UR”,
  • ul. Basztowa - przystanek „Stary Kleparz”,
  • ul. Basztowa - przystanek „Teatr Słowackiego”,
  • ul. Kalwaryjska - przystanek „Korona”,
  • ul. Karmelicka - przystanek „Teatr Bagatela”,
  • ul. Konopnickiej - przystanki „Rondo Grunwaldzkie”,
  • ul. Nawojki - przystanek „Miasteczko Studenckie AGH”,
  • ul. Westerplatte - przystanek „Poczta Główna”.

Smart w fazie rozwoju

Brak finansowania, know-how i świadomości władz samorządowych, a przede wszystkim brak długoterminowej strategii i koncepcji rozwoju inteligentnych miast - to w Polsce główne bariery dla rozwoju smart cities. Włodarze miast nadal w dużej mierze traktują je jako nowinkę technologiczną. Metropolie wdrażają co prawda inteligentne systemy, ale działają one w oderwaniu od siebie, przez co nie w pełni efektywnie - wynika z raportu opracowanego w 2019 r. dla Ministerstwa Cyfryzacji. 





REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (2)

  • ult, 2020-02-12 13:16:33

    Fajny pomysł - nie trzeba ściągać aplikacji. Szkoda, że nie na większą skalę
  • z głową w chmurach., 2020-02-12 08:59:51

    wymyślają jakieś "cuda niewidy" , a póżniej lekką ręką będą podnosić ceny biletów.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.