PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Jak przebudować szczecińskie torowiska

  • Przegląd prasy / Gazeta Wyborcza    11 marca 2011 - 20:31

Jedenaście firm chce opracować dla spółki Tramwaje Szczecińskie projekt modernizacji torowisk w mieście. W czwartek otwarto koperty z ofertami zgłoszonymi w przetargu - donosi "Gazeta Wyborcza w Szczecinie".




Jedenaście firm złożyło oferty na trzy zadania. Pierwsze to opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego (to wstęp do prac projektowych) dla torowisk w ciągu al. Piłsudskiego, na odcinku od ul. Matejki do Mazurskiej wraz z węzłem Plac Rodła oraz al. Wyzwolenia od zwrotnic na Placu Rodła do ul. Malczewskiego.

Druga część przetargu obejmowała opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla siedmiu inwestycji (przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej). Chodzi o odcinek torów przy Moście Długim, ulicę Energetyków, Most Portowy, ul. Gdańską, pętlę na Basenie Górniczym, al. Bohaterów Warszawy na skrzyżowanie z ul. Jagiellońską i ul. Mickiewicza na odcinku od ul. Somosierry do ul. Twardowskiego - pisze "Wyborcza".

Trzecia część przetargu to aktualizacja oraz opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej modernizacji torów na ul. Wawrzyniaka, pl. Żołnierza (od al. Wyzwolenia do pl. Hołdu Pruskiego) oraz w al. Wyzwolenia (od pl. Rodła do pl. Żołnierza).

- Oferty zostaną sprawdzone pod kątem merytorycznym i formalnym - mówi Dariusz Wołoszczuk, ze szczecińskiego magistratu. - To zajmie trochę czasu z uwagi na ich liczbę.

Wybrani wykonawcy będą mieli 70 dni na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego oraz 180 dni na przygotowanie dokumentacji projektowej bądź sporządzenie aktualizacji dokumentacji projektowej torowisk. To wszystko jest wstępem do uruchomienia programu modernizacji torowisk w praktyce. Do 2015 r. miasto ma wydać na ten cel 222 mln zł.
Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • autoidea, 2011-03-14 18:00:40

    Torowiska tramwajowe nalezy zaasfaltowac i udostepnic autobusom elektrycznym, ktore sa duzo tansze od tramwajow w zakupie i w eksploatacji.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.