PARTNERZY PORTALU

Jak ratować komunikację na wsi. Czarno na białym o konkretnych sposobach

Jak ratować komunikację na wsi. Czarno na białym o konkretnych sposobach
W latach 1993-2016 pozamiejski regularny transport autobusowy stracił 75 proc. klientów. (fot. wikipedia/MOs810 / CC BY-SA /4.0)

Od 2004 roku ubyło aż 40 procent kursów komunikacji autobusowej poza miastami. 26 procent sołectw w Polsce nie ma połączeń z miejscowością gminną, pomijając autobusy szkolne - wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Jak walczyć z komunikacyjnym wykluczeniem? Rozmawiamy z Piotrem Rachwalskim, nowym prezesem PKS Słupsk, ekspertem rynku komunikacyjnego.




  • - Dzięki Funduszowi Rozwoju Przewozów Autobusowych ten sektor transportu publicznego ma szansę stanąć na nogi - uważa Piotr Rachwalski, nowy prezes PKS Słupsk.
  • Drogą do przywrócenia komunikacji w wykluczonych regionach mogą być m.in. busy na telefon lub włączenie dowozu dzieci do szkół w regularną siatkę połączeń. 
  • Pierwsze dobre przykłady zmian widać już m.in. w powiecie lipnieńskim czy gminach pod Olsztynem.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (9)

  • ŚWIŃSTWO ?, 2021-03-26 07:32:50

    ONI tak będą kształtować przepisy aby Lud nie mógł obejść się bez własnego samochodu, aby każda rodzina musiała mieć 2-3 auta. Nadal będą to robić pod płaszczykiem wielkiej miłości do zwykłych Polaków wykluczonych komunikacyjnie. Tak działają zasady liberalnego polskiego kapitalizmu. niestety tak to... wygląda w moich oczach.  rozwiń
  • ZYSKOBIORCY GÓRĄ !, 2021-03-25 16:40:38

    w mojej ocenie : w obecnej sytuacji pozamiejskiego regionalnego ptz, nie ma niczego nadzwyczajnego - JEST HISTORYCZNY STANDARD , czyli władza sprzyja liberalnej oligarchii kosztem plebsu - tak było od zarania dziejów, niestety tak jest i tak będzie , dlatego od zawsze powtarzają się, zrywy, powst...ania, rewolucje.  rozwiń
  • ONI to wiedzą ! ! !, 2021-03-25 08:07:18

    aby przywrócić komunikacje na wsi, bo ratować już nie ma czego, władza musiałaby podejść uczciwie do tego tematu - niestety nie widać takiej dobrej woli ; władza nie składa się z głupoli , oni wiedzą jak to należałoby zrobić, oni po prostu robią z ludzi jaja, tu nawet nie trzeba chodzić do szkoły, a...by zrozumieć te haniebne, a zarazem chytre , bezduszne zasady ustawowe szkodzące zdrowiu i życiu naszego narodu - tak to widzę - np. także Najwyższa Izba Kontroli, po kontroli za lata 2013-2015 wystąpiła do Prezesa Rady Ministrów o pojęcie działań w celu wprowadzenia zmian Art. 20 ustawy o ptz z 2010 roku , w wyniku których organizator byłby uprawniony do przyznawania prawa wyłącznego o jakim mowa w rozp. (WE) nr. 1370/2007 , w zamian za realizację zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych jako alternatywa dla przyznawania przewożnikom rekompensat ; co byłoby zgodne z art. 1 ust. 1 zdanie 2 rozp. (WE) nr. 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady. - wg. mnie tak to wygląda.  rozwiń


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!