PARTNER PORTALU
  • BGK

Jak rozwiązać problem z gapowiczami w komunikacji miejskiej?

  • PAP/Puls Biznesu    9 października 2014 - 06:59
Jak rozwiązać problem z gapowiczami w komunikacji miejskiej?

O 290 mln zł upominają się komornicy od pasażerów na gapę. Zaległości będą mniejsze, jeśli w pojazdach rozpowszechnią się automaty biletowe.




Tylko w latach 2010-12 kontrolerzy złapali w Warszawie 800 tys. osób bez biletu i wystawili mandaty na 138 mln zł. Według danych Krajowego Rejestru Długów, łączne zadłużenie Polaków z tytułu mandatów komunikacji miejskiej wynosi niespełna 290 mln zł - informują "Puls Biznesu".

"Pasażerowie jeżdżą na gapę najczęściej z powodu pośpiechu albo dlatego, że nie mają gdzie kupić biletów. Dlatego coraz więcej samorządów decyduje się na zakup mobilnych biletomatów, instalowanych w tramwajach i autobusach" - mówi Grzegorz Lange, prezes firmy Mera Systemy, którą samodzielnie i wespół z Mennicą Polską wprowadza do miast automaty biletowe.

Czytaj też:  Darmowa komunikacja. Czy się opłaca?

W mobilne biletomaty spółka wyposażyła 820 autobusów i tramwajów we Wrocławiu, a obecnie montuje ok. 600 automatów w komunikacji łódzkiej. W przyszłym roku chce wkroczyć do Olsztyna.

"We Wrocławiu po zamontowaniu urządzeń i wzmocnieniu kontroli w ciągu roku wpływy ze sprzedaży biletów zwiększyły się o 20 proc. i sięgają około 130 mln zł rocznie" - twierdzi Grzegorz Lange.

Czytaj też:Kuszą wyborców bezpłatną komunikacją w miastach

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • wagabunda, 2014-10-09 11:51:50

    Przecież w Polsce w ostatnich latach rządzący nie mają na celu poprawę komunikacji w miastach a tylko czyste zyski ze sprzedaży biletów oraz do tego jeszcze dotacje z budżetu, tak aby rosły fundusze miast na pensje i premie armii urzędników. Żaden pomysł, np. z Londynu, w Polsce nie przejdzie, bo us...prawnienie dla mieszkańców, to problem dla urzędników i zagrożenie ich stołków.  rozwiń
  • Aktywna Mobilność, 2014-10-09 07:51:21

    W aglomeracjach dobrze skomunikowanych liniami metra lub szybkiej kolei miejskiej warto poprawiać warunki dojścia pieszych i dojazdu rowerzystów do ich stacji, stosując tam systemy kontroli dostępu na perony, tak jak to funkcjonuje choćby w Londynie.



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.