Jaka przyszłość transportu zbiorowego w polskich miastach? [RAPORT]

Jeśli chodzi o koszty zakupu nowych pojazdów, to najdrożej wychodzą nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje. (Fot. tw.waw.pl)
Rozwój transportu zbiorowego w miastach zmierza do stopniowego eliminowania autobusów o napędzie benzynowym czy diesli na rzecz bardziej ekologicznych pojazdów o napędach hybrydowych bądź elektrycznych, do czego zresztą zmusza też samorządy ustawa o elektromobilności. Zapytaliśmy ekspertów: w którą stronę ten rozwój należałoby skierować?
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Postanowiliśmy porównać koszty budowy, zakupu i funkcjonowania infrastruktury oraz taboru w przypadku autobusów elektrycznych, trolejbusów i tramwajów. Te ekologiczne środki transportu najczęściej są lub w najbliższym czasie będą (lub mogą być) użytkowane w polskich miastach.
- Opinie przedstawili: dr inż. Jacek Szmagliński z Katedry Transportu Szynowego i Mostów Politechniki Gdańskiej, dr Michał Wolański z Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Bartosz Jakubowski – ekspert Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego ds. Transportu.
- Przydatne dane na temat m.in. stawek wozokilometra czy liczby miejsc siedzących i stojących podały też zarządy transportu miejskiego oraz jeden z europejskich liderów w produkcji środków transportu zbiorowego – firma Solaris.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.