PARTNER PORTALU
  • BGK

Jest pierwsza umowa ws. modernizacji linii Warszawa-Radom

  • PAP    28 stycznia 2013 - 16:43
Jest pierwsza umowa ws. modernizacji linii Warszawa-Radom

PKP PLK podpisały pierwszą z serii umów dot. długo oczekiwanej przez mieszkańców regionu radomskiego modernizacji trasy kolejowej Warszawa-Radom. Chodzi o zaprojektowanie i budowę systemu sterowania ruchem kolejowym na tej linii.




Jak poinformował w poniedziałek rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Maciej Dutkiewicz, roboty obejmą zaprojektowanie i wybudowanie urządzeń sterowania ruchem na stacjach Warszawa Okęcie i Radom oraz między nimi. "Będą to m.in. semafory, urządzenia sterujące ich pracą oraz pozostałe systemy związane z zarządzaniem i prowadzeniem ruchu kolejowego" - wyjaśnił.

Czytaj też: Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Radom

Roboty te mają być zrealizowane w ciągu 33 miesięcy. Wykonawcą jest konsorcjum Thales Polska (lider konsorcjum), Thales Transportation Systems oraz czeska firma Trakce. Wartość umowy to przeszło 316,7 mln zł (brutto).

Rzecznik dodał, że PKP PLK prowadzą także procedury przetargowe związane z wyłonieniem wykonawcy modernizacji stacji Radom. Przetarg obejmuje m.in. przebudowę układów torowych oraz peronów stacji kolejowej w Radomiu.

Po zakończeniu procedur przetargowych planowane jest też podpisanie umów na modernizację odcinków od stacji Warszawa Okęcie przez Czachówek do Warki.

Kolejnym etapem będzie modernizacja linii kolejowej na blisko 43-kilomentrowym odcinku z Warki do Radomia. Polegać on ma m.in. na budowie drugiego toru oraz dwutorowego mostu nad Pilicą. Inwestycja ma być sfinansowana ze środków unijnych na lata 2014-2020.

Linia kolejowa z Radomia do Okęcia liczy około 100 km. Jej modernizacja jest ważna dla mieszkańców Radomia i okolic. O rozpoczęcie tej inwestycji radomianie zabiegają od lat. Codziennie do pracy w stolicy dojeżdża kilka tysięcy osób.

Po modernizacji torów dojazd z Radomia do Warszawy skróci się o około 1 godz. Obecnie pociąg jedzie przeszło dwie godz. Jednym z głównych celów modernizacji trasy Warszawa - Radom jest podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h.

Orientacyjny koszt modernizacji linii nr 8 na odcinku Radom - Warszawa wynosi ponad 1,5 mld zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.