PARTNER PORTALU
  • BGK

Już 233 tys. osób pojechało II linią metra. Nie obyło się bez problemów

  • PAP    9 marca 2015 - 13:02
Już 233 tys. osób pojechało II linią metra. Nie obyło się bez problemów
Mieszkańcy Warszawy najczęściej korzystają ze stacji "Świętokrzyska", na której krzyżują się I i II linia (II linia metra, fot.um.warszawa.pl/R.Motyl)

233 tys. pasażerów skorzystało z II linii metra w pierwszym dniu funkcjonowania podziemnej kolejki. Mieszkańcy Warszawy najchętniej korzystali ze stacji "Świętokrzyska". Nie obyło się bez problemów technicznych - pojawiły się awarie schodów ruchomych.




Pierwsi pasażerowi pojechali nową linią w niedzielę, ok. godz. 9.40. Według szacunków z drugiej nitki metra może korzystać do 300 tys. pasażerów dziennie - powiedziała w poniedziałek rzecznik metra Anna Bartoń.

Głównym problemem w pierwszej dobie funkcjonowania podziemnej kolejki były awarie schodów ruchomych. "Z jednej strony spowodowane aktami wandalizmu, ale kilkadziesiąt awarii jest spowodowanych włączaniem przycisku stop" - mówiła Bartoń.

Jak tłumaczyła, schody ruchome na stacjach nowej nitki mają przycisk "stop", który w sytuacjach zagrożenia mogą naciskać pasażerowie. Po naciśnięciu guzika, schody zatrzymują się; powiadamiane są też służby metra. "Za każdym razem, gdy schody są wyłączane w ten sposób, musi wyjechać do nich serwis, który uruchomi je ponowie. Pasażerowie korzystają z tych przycisków, testując schody" - wyjaśniła rzeczniczka metra.

Dodała, że aktualnie niektóre schody wciąż są wyłączone. "Zarówno serwis producenta, jak i nasze pogotowie pracują na bieżąco, starając się udrożnić te przepływy" - zapewniła.

Drobną usterkę systemu kontroli zamknięcia drzwi pociągu zanotowano w poniedziałek ok. godz. 9 na stacji Stadion Narodowy. Pasażerowie musieli wysiąść z metra, które odjechało puste. Jak zapewniła Bartoń, system zresetowano, po czym skład ponownie powrócił do jazdy.

W poniedziałek mieszkańcy Warszawy najczęściej korzystają ze stacji "Świętokrzyska", na której krzyżują się I i II linia.

"Następnie warszawiacy bardzo chętnie korzystają ze stacji Rondo ONZ oraz Nowy Świat-Uniwersytet. Sporo osób korzysta również ze stacji Dworzec Wileński" - powiedziała Bartoń.

Przypomniała, że na II linii metra zamontowano inne bramki wejściowe niż na I linii. "Część pasażerów, próbując wychodzić ze stacji, stara się ponownie skasować bilet, oczywiście to jest niepotrzebne, ale nie obserwujemy jakiś specjalnych zatorów" - powiedziała rzecznik metra.

Większość lokali użytkowych przy stacjach nowej linii jest jeszcze niezagospodarowana, ale w tym tygodniu mają być znane oferty na ich wykorzystanie. Przetarg rozstrzyga się w środę - powiedziała Bartoń.

Centralny odcinek II linii metra o długości ponad 6 km łączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Z pierwszą linią metra druga krzyżuje się na stacji "Świętokrzyska".

"Głosem" drugiej linii warszawskiego metra jest Maciej Gudowski, jeden z najpopularniejszych lektorów w Polsce.

Kandydaturę Gudowskiego poparło niemal 50 proc. mieszkańców, którzy wzięli udział w internetowym głosowaniu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.