Partnerzy portalu

PARTNER SERWISU

Już mają ekologiczny transport, ale w zakresie elektromobilności jeszcze sporo do zrobienia

Największe polskie miasto nie mające statusu miasta na prawach powiatu, czyli Inowrocław, uwinęło się już z wymianą taboru komunikacyjnego, dzięki czemu jest on w pełni ekologiczny. To jednak nie koniec inwestowania w autobusy, ponieważ do spełnienia docelowych wymogów w ustawie o elektromobilności jeszcze trochę brakuje. Poza tym trzeba mocno przyłożyć się do wymiany pojazdów wykorzystywanych przez urząd, zakłady budżetowe i jednostki miejskie.
  • Elektromobilność jest ekologiczna, ale w kontekście funkcjonujących w Polsce przepisów tabor w 100 proc. ekologiczny nie musi oznaczać, że w 100 proc. spełnione są wymogi ustawy o elektromobilności. Przykładem Inowrocław.
  • Tabor tego miasta składa się z 36 pojazdów m.in. elektrycznych i hybrydowych. W kolejnych latach planowane jest zwiększanie liczby elektryków oraz z napędem CNG.
  • O ile w kontekście spełnienia wymogów ustawy o elektromobilności Inowrocław bardzo dobrze sobie radzi w obrębie komunikacji miejskiej, tak dużo mniej różowo jest w zakresie elektryków do obsługi urzędu miasta, zakładów budżetowych i miejskich spółek.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!