PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Karta miejska w Toruniu coraz bliżej

  • AKC    7 stycznia 2019 - 09:38
Karta miejska w Toruniu coraz bliżej
Jeśli pilotaż zakończy się powodzeniem, system zostanie wdrożony również w innych obszarach (fot.Twitter/Toruń)

W pierwszym półroczu 2019 roku miasto planuje przeprowadzić pilotażowy program wdrożenia systemu bezgotówkowego płacenia za komunikację miejską. Ma się on opierać na trzech podstawowych kanałach: karcie miejskiej, bankowej karcie płatniczej oraz smartfonach. Nie oznacza to jednak całkowitej rezygnacji z tradycyjnych biletów papierowych.




  • Według wstępnych założeń pilotaż programu karty miejskiej zostanie przeprowadzony na linii tramwajowej nr 1.
  • Na jego potrzeby każdy z pojazdów zostanie doposażony w kasownik z trzema funkcjami poboru opłat oraz autokomputer.
  • Możliwe, że jeśli pilotaż zda egzamin, system będzie wykorzystywany m.in. w obiektach użyteczności publicznej. 

- System zakupu biletu komunikacji miejskiej za pomocą nośników elektronicznych pozwoli na optymalne wykorzystanie taboru. Możliwe będzie precyzyjne określenie, które kursy cieszą się największą popularnością, dzięki czemu rozkłady jazdy zostaną dostosowane do potrzeb pasażerów MZK - zapewnia prezydent Torunia Michał Zaleski.

Pilotaż programu potrwa maksymalnie sześć miesięcy i obejmować będzie: część roku szkolnego, okres przedwakacyjny i wakacyjny - z uwagi na zmianę struktury ruchu pasażerskiego oraz wypełnienia taboru.

Czytaj też: Prof. Jacek Szołtysek: smart city powinno ułatwiać życie mieszkańcom

W końcowej fazie pilotażu pasażerowie będą mogli podzielić się swoimi spostrzeżeniami, wypełniając specjalną ankietę.

Osoby zainteresowane testowaniem sytemu proszone są o kontakt z pracownikami Referatu ds. Publicznego Transportu Zbiorowego Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta pod nr tel. 56 611 83 10.

Czytaj też: Bydgoszcz, Toruń. Ponad 1 mld na rozwój transportu zbiorowego, a szybciej dojedziemy autem

Po fazie testów zostanie przygotowana rekomendacja dotycząca funkcjonalności, jakie powinien zawierać system i jego wdrożenia w roku 2020.

Możliwe, że jeśli pilotaż zda egzamin to system oparty na karcie miejskiej oraz smartphonach i iphonach będzie wykorzystywany również w innych obszarach: systemach Park&Ride, Toruńskim Rowerze Miejskim, basenach, bibliotekach, a także instytucjach kultury.

Nie tylko komunikacja

Fiszka to nowa karta biblioteczna, którą od stycznia może bezpłatnie uzyskać każdy łodzianin.Uprawnia ona do korzystania z kilkudziesięciu filii Biblioteki Miejskiej w Łodzi, a w przyszłości także z oferty miejskich instytucji kultury i partnerów programu.

Fiszka uwzględnia potrzeby czytelników na różnych poziomach wiekowych. Dla najmłodszych w wieku do lat 4, a także dla ich rodziców i opiekunów, przeznaczona będzie Fiszka Różowa, Niebieska adresowana jest do dzieci i nastolatków w wieku 4-18 lat, zaś Fiszka Czarna skierowana jest do odbiorcy dorosłego.

Czytaj też: Fiszka - czyli jedna karta do wszystkich miejskich bibliotek

- Karcie towarzyszyć będzie program partnerski skupiający inne instytucje kultury oraz podmioty komercyjne, z których oferty posiadacz Fiszki będzie mógł skorzystać na preferencyjnych warunkach. Lista partnerów, sukcesywnie uzupełniana, już wkrótce pojawi się na stronie internetowej biblioteki - mówi dyrektorka Wydziału Kultury UMŁ, Dagmara Śmigielska.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.