PARTNER PORTALU
  • BGK

Katowice: Służby miejskie usunęły niespełna połowę usterek zgłoszonych przez internautów

  • PAP/TK    1 października 2018 - 14:42
Katowice: Służby miejskie usunęły niespełna połowę usterek zgłoszonych przez internautów
Od kwietnia mieszkańcy Katowic zgłosili 4,8 tys. usterek za pośrednictwem narzędzia naprawmyto.pl (fot. Pixabay)

Ponad 4,8 tys. różnych uszkodzeń miejskiej infrastruktury zgłosili w kilka miesięcy mieszkańcy Katowic za pośrednictwem serwisu naprawmyto.pl. Udało się usunąć 2 tys. zgłoszonych usterek. Najczęściej były to uszkodzone jezdnie, chodniki i znaki.




Narzędzie do zgłaszania usterek działa w Katowicach od kwietnia. Umożliwia nie tylko poinformowanie lokalnych władz o problemie, ale też śledzenie postępów w sprawie. Do końca września mieszkańcy zgłosili ponad 4,8 tys. alertów, najwięcej w wakacje. 2 tys. usterek udało się usunąć - podał w poniedziałek katowicki magistrat.

- W momencie uruchomienia aplikacji przyświecała nam myśl, by zachęcić mieszkańców do wspólnego dbania o przestrzeń publiczną, do wzięcia za nią odpowiedzialności i dzięki temu poprawić estetykę miasta. Dziś już wiemy, że to narzędzie doskonale się sprawdziło - zaznaczył prezydent Katowic Marcin Krupa.

Największa liczba alertów pochodzi od mieszkańców dzielnic północnych, śródmiejskich i wschodnich, a więc obszarów objętych lokalnym programem rewitalizacji: Załęża, Dębu, Wełnowca-Józefowca, Koszutki, Bogucic, Dąbrówki Małej, Szopienic-Burowca, Janowa-Nikiszowca, Zawodzia i Śródmieścia. Najmniej alertów wpływa zaś od mieszkańców dzielnic południowych i zachodnich.

Najwięcej zgłoszeń dotyczy uszkodzonych jezdni czy chodników. Przodują tu dzielnice północne (os. Witosa i Załęże), śródmiejskie (Bogucice i Koszutka) i wschodnie (Szopienice). W kategorii "bezpieczeństwo" najczęściej mieszkańcy informują o uszkodzonych znakach drogowych. Najwięcej takich zgłoszeń pochodzi z dzielnic północnych (Os. Tysiąclecia), śródmiejskich (Bogucice, Koszutka) i wschodnich (Szopienice).

W serwisie naprawmyto.pl jest również kategoria "inne", gdzie najwięcej spraw dotyczy graffiti. Na pomalowane przez grafficiarzy ściany skarżą się zazwyczaj mieszkańcy Szopienic, Burowca i Dąbrówki Małej. Inne popularne kategorie to m.in. uszkodzone lub zatkane studzienki, niedziałające oświetlenie, zniszczona zieleń i dzikie wysypiska

- Myślę, że bardzo ważnym aspektem serwisu jest też to, że mieszkańcy uczą się, jak funkcjonuje miasto. Naprawa nieraz wymaga współpracy wielu instytucji, nawiązania kontaktu z władającymi danym terenem, jak PKP, GDDKiA czy Lasami Państwowymi i spółdzielniami mieszkaniowymi, a często też z prywatnymi właścicielami - wskazała koordynatorka projektów społecznych w katowickim magistracie Wioleta Niziołek-Żądło.

W całej Polsce z serwisu naprawmyto.pl korzysta 19 miast. W Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii narzędzie uruchomiła też wcześniej Dąbrowa Górnicza. Aplikację udostępniła Katowicom Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych Stocznia, która stworzyła ją we współpracy z organizacjami pozarządowymi z całej Polski.

W Katowicach aplikacja jest elementem projektu KATOobywatel, realizowanego przez urząd miasta od początku tego roku. To m.in. akcje i projekty zachęcające mieszkańców do współpracy z samorządem i wspólnego dbania o Katowice. W ostatnim czasie powstała m.in. strona internetowa projektu, a mieszkańcy dostali do ręki kolejną aplikację: wCOP drzewo. Dzięki niej do urzędu miasta wpłynęło ponad 200 wniosków o nasadzenie drzew. Są one na bieżąco analizowane.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.