PARTNER PORTALU

Kazimierz Karolczak: ciągle czujemy, że jesteśmy eksperymentem

  • Aneta Kaczmarek    1 kwietnia 2019 - 06:00
Kazimierz Karolczak: ciągle czujemy, że jesteśmy eksperymentem
Kazimierz Karolczak, szef Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (fot. GZM)

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia jest jedyną ustawową metropolią w Polsce. Wciąż traktowana jest jako eksperyment, a rząd i miasta członkowskie uważnie przyglądają się kolejnym podejmowanym przez nią działaniom. O strategii rozwoju, ustawie metropolitarnej, współpracy z Katowicami i Unią Metropolii Polskich rozmawiamy z Kazimierzem Karolczakiem, przewodniczącym Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.




  • Górnośląsko-Zagłebiowska Metropolia wystartowała z impetem, ale kilka jej posunięć wywołało tarcia w gronie miast członkowskich. Szef pierwszej polskiej metropolii, z którym rozmawiamy, ma twardy orzech do zgryzienia, musi pogodzić rozbieżne interesy. Przykład? Sam jest z Zagłębia, a w śląskich miastach wielu wprost wskazuje, że pochopną była rezygnacja z utrwalonej nazwy Metropolia Silesia. W samych Katowicach wciąż zaś są zdania, że metropolia powinna się nazywać katowicką.
  • Naturalnym środowiskiem dla GZM wydaje się Unia Metropolii Polskich. Jak się jednak okazuje, brakuje formuły, która określiłaby, jak miałaby wyglądać współpraca tych dwóch organizmów. 
  • Kazimierz Karolczak przyznaje, że GZM wciąż traktowana jest jak eksperyment i wciąż szuka własnej drogi. 
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • soad, 2019-04-01 22:44:12

    Panie Przewodniczący! Na świecie dominują przeglądarki internetowe i tak już jest, że jak ktoś czegoś szuka to zaczyna od Google. Z praktycznego i komercyjnego punktu widzenia metropolia powinna nosić nazwę "KATOWICE". To wszystko. Chodzi o zarabianie pieniędzy, czy kibolskie pogwarki? Kat...owice to marka i tyle. Ile strat poniesiemy przez waszą głupotę?  rozwiń
  • redakcja, 2019-04-01 11:05:30

    Do Danuta J. Samek: tak oczywiście racja, poprawiliśmy. Tylko proszę nie mylić walki o prawa autorskie z ACTA2, o ACTA2 nie walczymy :). Jest nam dobrze jak jest.
  • Danuta J. Samek, 2019-04-01 09:22:09

    Szanowna Redakcjo, patrz: tytuł - nie trudny lecz twardy orzech do zgryzienia. I nie ma zmiłuj... PS Jak się walczy o prawa autorskie, to warto przy okazji powalczyć o poprawność polszczyzny. :)

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!