PARTNER PORTALU

Kolej Plus ukłonem w stronę samorządów. Pociągi wrócą na nieczynne linie

Kolej Plus ukłonem w stronę samorządów. Pociągi wrócą na nieczynne linie
Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury (fot. PTWP)

Zaproponowane przez rząd rozwiązania ujęte w programie Kolej Plus wychodzą naprzeciw postulatom marszałków wojewódzkich jako organizatorów publicznego transportu zbiorowego. Możliwe będzie udrożnienie nieczynnych linii czy przedłużenie pewnych połączeń poza granice województwa, co ograniczy skalę wykluczenia komunikacyjnego – powiedział  Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.




  • Projekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym zakłada przekazywanie samorządom wojewódzkim nieczynnych linii kolejowych w trybie umów, ale bez kosztów dzierżawy czy najmu nieruchomości.
  • Nowe przepisy jednoznacznie określą, że marszałkowie mogą zamawiać usługi przewozów przekraczających granice województwa.
  • Na nowelizacji ustawy skorzystają także PKP PLK, bowiem uproszczona zostanie procedura uzyskania gwarancji finansowych na ogłaszane projekty inwestycyjne.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (15)

  • ręce opadają., 2019-09-28 23:57:05

    ale będzie chyba SUKCES , bo pociągi mogłyby przekraczać granice województwa ? - jak zrozumiałem - byłoby to osiągnięcie na miarę 2019 roku , więc ktoś powinien dostać solidną premię ?
  • czas odkryć Amerykę !, 2019-09-23 07:05:41

    skoro już, jak się wydaje wszyscy powinni zrozumieć, a praktyka to pokazała, że 1 zł/km nie załatwia sprawy, gdyż koszt wynosi ok. 3 - 4 zł/km , a na tyle mogą pozwolić tylko budżety najbogatszych państw , więc oczywistym jest iż należałoby skorzystać z rozwiązania zaproponowanego przez UE, a znajd...ującego się w Rozporządzeniu (WE) nr 1370/2007, a mianowicie należałoby zastosować mechanizm : "przetarg na prawo wyłączne" + zastosowanie organizacji "duży obszar komunikacyjny" + określona ustawowo dost minimalna dostępność osób do publicznego transportu zbiorowego w Polsce + przewozy uczniów jako jeden z istotnych warunków zamówienia przetargowego na prawo wyłączne - ZAMIAST , aktualnie obowiązującej w Polsce organizacji : "linia komunikacyjna" + "busiarska wolnoamerykanka" + umowy samorządów z operatorami na przewozy za pieniądze publiczne + zamknięte gimbusy szkolne. Musi być jeden organizator na obszarze całego województwa, czyli Marszałek lub Wojewoda - takie organy musiałby ponosić faktyczną odpowiedzialność , z urzędu, odpowiedzialność finansową za nie wykonanie ustawowo określonych minimalnych standardów dostępu osób do pozamiejskiego publicznego transportu zbiorowego w Polsce.  rozwiń
  • kto rządzi ?, 2019-09-21 08:46:45

    jak dobrze pamiętam, to już trzeci wiceminister w rządzie PiS zajmuje się drogowym publicznym transportem zbiorowym, nie licząc Pana Pełnomocnika rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!