PARTNER PORTALU

Koleje Dolnośląskie chcą ograniczyć zużycie energii w pociągach

  • AW    17 marca 2021 - 09:37
Koleje Dolnośląskie chcą ograniczyć zużycie energii w pociągach
Kolej od lat uważana jest za najbardziej ekologiczny środek transportu zbiorowego (fot.mat.pras.)

Spółka planuje wdrożenie zasady eco-drivingu, która wpłynie na redukcję emisji CO2. Przewoźnik z Dolnego Śląska szacuje, że wprowadzone zmiany mogą zmniejszyć zużycie energii elektrycznej nawet o 5 proc.




Koleje Dolnośląskie są jednym z pierwszych przewoźników pasażerskich, który postanowił przeprowadzić analizę wdrożenia zasad ekonomicznej jazdy. Cały proces obejmie m.in. analizę obecnego stanu zużycia energii elektrycznej i oleju napędowego, ocenę potencjału oszczędności oraz określenie środków technicznych i organizacyjnych, jakich będzie wymagało wdrożenie systemu.

- Kolej od lat uważana jest za najbardziej ekologiczny środek transportu zbiorowego. Aby zachować ten stan rzeczy, musimy jednak cały czas szukać rozwiązań mających jeszcze większy wpływ na ochronę środowiska. Analizy wskażą, jaki wpływ na jakość przewozów i ograniczenie emisji będzie miał system eco-drivingu. Jeżeli wyniki będą zadowalające to w następnym kroku planujemy przystąpić do szkoleń wśród naszych maszynistów i wdrożenia nowych zasad – komentuje Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • ooo, 2021-03-23 10:53:58

    Powiem tak, gdyby wyposażyć pociągi w baterie to hamując silnikiem tak jak to ma miejsce w autach elektrycznych można by sporo energii odzyskać, a i zużycie układu hamulcowego znacznie by się zmniejszyło. Można by w pociągach zainstalować hamulce elektromagnetyczne, które wykorzystywałyby nadwyżkę ...prądu wytwarzaną przez silnik elektryczny przy hamowaniu do jeszcze większego zwalniania pociągu. Ogólnie jest sporo rzeczy, które można zrobić, by zmniejszyć zużycie energii elektrycznej na kolei. Między innymi zrobić przejazdy kolejowe z zaporami i raz na zawsze skończyć ze zwalnianiem pociągów przed przejazdem, bo na tym się traci mnóstwo energii elektrycznej. Pociąg ma się poruszać ze stałą prędkością, a nie na każdym przejeździe zwalnia do 30 km/h, bo jakiś typ może przejedzie lub przejdzie. Jeśli nie będzie zwalniania, to każdy się nauczy, że pociąg przejeżdża szybko i nie będą ignorować znaków. W mojej okolicy są 3 przejazdy, na każdych pociąg zwalnia do prędkości żółwia. Raz na zawsze trzeba z tym skończyć i będą oszczędności, a i średnia prędkość pociągów znacznie wzrośnie.  rozwiń
  • Michał, 2021-03-20 13:09:40

    Do maszynista: w nocy będą gasić światła w przedziałach i światła pociągu, alternatywnie w ramach zakupionego biletu każdy podróżny będzie pedałował wprawiając w ruch prądnice
  • maszynista, 2021-03-19 11:23:54

    "eco-driving" na kolei będzie polegał min. na ignorowaniu czerwonych świateł, bo rozpędzania pociągu zużywa najwięcej energii, a także zasadę nie zatrzymywania się na stacjach z podobnego powodu (pasażerowie bedą mogli wyskakiwać i wskakiwać do wagonów, bo na chwilę będą otwierane drzwi). ...  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!