Partner portalu

Koleje Dolnośląskie chcą ograniczyć zużycie energii w pociągach

  • AW
  • 17 marca 2021 - 09:37
Spółka planuje wdrożenie zasady eco-drivingu, która wpłynie na redukcję emisji CO2. Przewoźnik z Dolnego Śląska szacuje, że wprowadzone zmiany mogą zmniejszyć zużycie energii elektrycznej nawet o 5 proc.

Koleje Dolnośląskie są jednym z pierwszych przewoźników pasażerskich, który postanowił przeprowadzić analizę wdrożenia zasad ekonomicznej jazdy. Cały proces obejmie m.in. analizę obecnego stanu zużycia energii elektrycznej i oleju napędowego, ocenę potencjału oszczędności oraz określenie środków technicznych i organizacyjnych, jakich będzie wymagało wdrożenie systemu.

- Kolej od lat uważana jest za najbardziej ekologiczny środek transportu zbiorowego. Aby zachować ten stan rzeczy, musimy jednak cały czas szukać rozwiązań mających jeszcze większy wpływ na ochronę środowiska. Analizy wskażą, jaki wpływ na jakość przewozów i ograniczenie emisji będzie miał system eco-drivingu. Jeżeli wyniki będą zadowalające to w następnym kroku planujemy przystąpić do szkoleń wśród naszych maszynistów i wdrożenia nowych zasad – komentuje Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE3

  • ooo 2021-03-23 10:53:58
    Powiem tak, gdyby wyposażyć pociągi w baterie to hamując silnikiem tak jak to ma miejsce w autach elektrycznych można by sporo energii odzyskać, a i zużycie układu hamulcowego znacznie by się zmniejszyło. Można by w pociągach zainstalować hamulce elektromagnetyczne, które wykorzystywałyby nadwyżkę ...prądu wytwarzaną przez silnik elektryczny przy hamowaniu do jeszcze większego zwalniania pociągu. Ogólnie jest sporo rzeczy, które można zrobić, by zmniejszyć zużycie energii elektrycznej na kolei. Między innymi zrobić przejazdy kolejowe z zaporami i raz na zawsze skończyć ze zwalnianiem pociągów przed przejazdem, bo na tym się traci mnóstwo energii elektrycznej. Pociąg ma się poruszać ze stałą prędkością, a nie na każdym przejeździe zwalnia do 30 km/h, bo jakiś typ może przejedzie lub przejdzie. Jeśli nie będzie zwalniania, to każdy się nauczy, że pociąg przejeżdża szybko i nie będą ignorować znaków. W mojej okolicy są 3 przejazdy, na każdych pociąg zwalnia do prędkości żółwia. Raz na zawsze trzeba z tym skończyć i będą oszczędności, a i średnia prędkość pociągów znacznie wzrośnie.  rozwiń
  • Michał 2021-03-20 13:09:40
    Do maszynista: w nocy będą gasić światła w przedziałach i światła pociągu, alternatywnie w ramach zakupionego biletu każdy podróżny będzie pedałował wprawiając w ruch prądnice
  • maszynista 2021-03-19 11:23:54
    "eco-driving" na kolei będzie polegał min. na ignorowaniu czerwonych świateł, bo rozpędzania pociągu zużywa najwięcej energii, a także zasadę nie zatrzymywania się na stacjach z podobnego powodu (pasażerowie bedą mogli wyskakiwać i wskakiwać do wagonów, bo na chwilę będą otwierane drzwi). ...  rozwiń

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!