PARTNER PORTALU
  • BGK

Koleje Mazowieckie testują system śledzenia pociągów

  • PAP/KDS    8 sierpnia 2017 - 13:07
Koleje Mazowieckie testują system śledzenia pociągów
Pasażerowie KM będą mogli sprawdzić gdzie aktualnie jest ich pociąg (fot.facebook.com/KolejeMazowieckiePL)

Pasażerowie Kolei Mazowieckich będą mogli sprawdzić gdzie w danej chwili jest ich pociąg. Spółka uruchomiła właśnie na dwóch liniach pilotażowy program śledzenia pociągów i informacji pasażerskiej.




• Aby skorzystać z systemu śledzenia pociągów należy na urządzenie mobilne ściągnąć aplikację tropKM. W ten sposób można sprawdzić np. czy pociąg przyjedzie zgodnie z planem. 

• Rozwiązanie to zostało uruchomione pilotażowo i przez dwa kolejne miesiące KM będą zbierać opinie i uwagi od jego użytkowników. 

• - Stawiamy na innowacyjne rozwiązania, także te technologiczne i organizacyjne - podkreśla Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego. 

- Dziś większość z nas praktycznie nie rozstaje się z telefonem czy tabletem, a możliwość sprawdzenia przez aplikację tropKM, gdzie aktualnie znajduje się nasz pociąg to duże udogodnienie - podkreślił marszałek Mazowsza Adam Struzik.

Prezes KM Robert Stępień zaznaczył, że uruchomiony z początkiem sierpnia system śledzenia pociągów na liniach kolejowych nr 27 Nasielsk-Sierpc oraz nr 33 Sierpc-Płock-Kutno, a także do wyszukiwarki połączeń wszystkich pociągów tego przewoźnika, to nowoczesne i bardzo wygodne rozwiązanie dla pasażerów.

- Za pomocą kilku kliknięć mogą sprawdzić, gdzie aktualnie znajduje się ich pociąg. System został uruchomiony pilotażowo i przez dwa kolejne miesiące będziemy zbierać opinie i uwagi jego użytkowników. Chcemy rozwijać system informacji pasażerskiej, a ten projekt będzie, mam nadzieję, przykładem dobrej praktyki, którą będziemy kontynuować rozszerzając o kolejne linie obsługiwane przez pociągi Kolei Mazowieckich - oświadczył Stępień.

Czytaj więcej: Koleje wprowadziły "Wspólny bilet samorządowy"

Jak wyjaśniło w komunikacie biuro prasowe mazowieckiego urzędu marszałkowskiego, zasady działania systemu RUMOBIL są proste: system jest oparty na urządzeniach GPS, a pasażerowie otrzymują dostęp do aplikacji na urządzenia mobilne oraz dostęp do strony www z urządzeń stacjonarnych.

Dzięki RUMOBIL możliwe jest ustalenie aktualnej lokalizacji pociągu. Podróżni mają też dostęp do interaktywnej mapy, gdzie mogą zobaczyć aktualną pozycję pociągu wraz z informacją o jego numerze, relacji oraz aktualnej prędkości z jaką się porusza - pozycja pociągu jest aktualizowana automatycznie co 15 sekund. System umożliwia jednocześnie określenie wielkości opóźnienia pociągu, jeżeli takie występuje, opis taboru i utrudnień na linii. Dodatkowo istnieje możliwość sprawdzenia aktualnego rozkładu jazdy pociągów.

Czytaj więcej: Koleje Małopolskie zanotowały kolejny wzrost. W 2017 przewiozły już ponad 2,8 mln pasażerów

Uwagi, dotyczące systemu RUMOBIL, który będzie przez najbliższe dwa miesiące poddawany testom, w tym nieprawidłowości w działaniu aplikacji można zgłaszać pod adresem rumobil@mazovia.pl. Tam też można przekazywać opinie o infokioskach, które otwarto w budynku starostwa w Sierpcu oraz na dworcu kolejowym w Płocku - służą one pasażerom w uzyskiwaniu informacji przydatnych w podróżach pociągami KM.

- Urządzenia wyposażone są w duży ekran dotykowy, tradycyjną klawiaturę umożliwiającą nawigowanie i poruszanie się po wyświetlonej stronie. Posiadają dokładnie te same funkcje i zasadę działania, co aplikacja na urządzenia mobilne - wyjaśniło biuro prasowe mazowieckiego urzędu marszałkowskiego.

Kioski przystosowane są także do obsługi osób niepełnosprawnych, np. poruszających się na wózkach inwalidzkich - czarny guzik, z zaznaczonymi strzałkami "góra - dół", znajdujący się z lewej strony kiosku, umożliwia podnoszenie albo opuszczanie urządzenia w celu dostosowania do ergonomicznej pracy przez użytkownika. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.