PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Koleje Śląskie podsumowują rok 2018

  • Piotr Stefaniak    18 stycznia 2019 - 10:55
Koleje Śląskie podsumowują rok 2018
W tym roku KŚ zwiększą do 21 sztuk liczbę Elfów, produkcji Pesa w swoim taborze. (Fot. mat.pras.)

W 2018 roku z oferty Kolei Śląskich skorzystało prawie 17 milionów podróżnych. W porównaniu z 2017 r. oznacza to ich wzrost o prawie 7,5 proc. Natomiast październik 2018 był najlepszym miesiącem w całej historii spółki, bowiem z usług przewoźnika skorzystało prawie 1,7 mln osób.




  • W 2018 r. Koleje Śląskie uruchamiały w dni robocze już po 350 kursów pociągów.
  • Pod względem popularności pierwsze miejsce spośród linii obsługiwanych przez Koleje Śląskie niezmiennie zajmuje trasa Częstochowa – Katowice – Gliwice.
  • W obecnym rozkładzie jazdy (2018/19) zarząd zakłada zwiększenie o prawie 7 proc. pracy przewozowej (pociągokilometrów) w połączeniach na Śląsku i ponad 50  proc. więcej, jeśli chodzi o połączenia w Małopolsce.

Tak duża liczba nowych pasażerów Kolei Śląskich w całym minionym roku jest wynikiem wzrostu pracy eksploatacyjnej (zwiększyła się o ok. 3 proc.) oraz działań marketingowych przewoźnika.

Działania

W 2018 r. uruchamiał on w dni robocze już po 350 kursów pociągów. Oferowały także weekendowe połączenia, np. do Zakopanego, a ponadto do Bohumina (Czechy).

Wprowadzał różne akcje promocyjne, często dedykowane konkretnym grupom. Od dwóch lat przewoźnik stara się np. zachęcać studentów pierwszego roku, by w drodze pomiędzy uczelnią a miejscem zamieszkania wybrali pociąg. Kampania najwyraźniej przynosi swoje efekty, jeśli weźmiemy pod uwagę, że duża część studentów pozostaje pasażerami, korzystając w kolejnych miesiącach z biletów miesięcznych.

W 2018 r. Koleje Śląskie szczególnie mocno przekonywały do przesiadki na transport kolejowy kierowców. Realizowana kampania Eko Rok zakładała, że w każdą trzecią środę miesiąca mogli oni podróżować pociągami KŚ bezpłatnie, zamiast biletu okazując ważny dowód rejestracyjny. Łącznie z takiej propozycji skorzystało ponad 26 tys. osób, z czego cześć zapewne później przesiadała się do pociągów.

Podobne rozwiązania śląski przewoźnik oferuje również w dni o pogorszonej jakości powietrza oraz podczas obchodów Europejskiego Dnia bez Samochodu.

Kampania Eko Rok objęła także ofertę Rodzinne Niedziele. W ten sposób KŚ chciały dotrzeć do rodzin, zachęcając je do aktywnego spędzania czasu i korzystania z atrakcji województwa śląskiego – oczywiście za pośrednictwem kolei. W każdą pierwszą niehandlową niedzielę miesiąca rodzice mogli korzystać z pociągów KŚ bezpłatnie, bilet wystarczyło kupić jedynie dla dziecka. Z tej oferty łącznie skorzystało prawie 25 tys. osób.

Z myślą o pasażerach spółka zakupiła również defibrylatory, które z końcem 2018 roku pojawiły się na pokładach pociągów Kolei Śląskich.

Efekty

Pod względem popularności pierwsze miejsce spośród linii obsługiwanych przez Koleje Śląskie niezmiennie zajmuje trasa Częstochowa – Katowice – Gliwice. Wysoko plasują się również pociągi do Rybnika i Bielska-Białej, a w okresie atrakcyjnym turystycznie – do Wisły, informuje zarząd spółki.

Według niej, „wrosło wyraźnie” zainteresowanie podróżami na liniach, które cieszyły się mniejszą popularnością – jak np. Oświęcim - Katowice – Bytom – Tarnowskie Góry – Lubliniec, Lubliniec – Częstochowa, czy do Cieszyna.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.