Partnerzy portalu

Kolejowy rynek w regionach podzielony. PolRegio i marszałkowie okopani na pozycjach

Dobiega końca proces podziału rynku kolejowych przewozów regionalnych między spółkę PolRegio, a grupę kilku przewoźników samorządowych. W takim kształcie ten podział przetrwa w wielu miejscach Polski do roku 2030. Wyłomu w nim nie będzie, bo boom na samorządowe koleje się skończył, a konkurencję marszałkowie postanowili trzymać z daleka  od polskich torów – tak długo, jak tylko się da. No, może z jednym wyjątkiem, ale o tym dowiemy się dopiero w przyszłym roku.
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Ponad połowa polskich województw „ustabilizowała” u siebie rynek pasażerskich przewozów kolejowych na kolejną dekadę. Jedynie władze województwa kujawsko-pomorskiego chciały wyłonić przewoźnika w drodze przetargu. Chciały, ale na razie zrezygnowały...
  • Marszałkowie często kupują kota w worku. W efekcie konserwują monopol, który niekoniecznie jest dobry dla pasażera – mówi dr Jakub Majewski, prezes Fundacji Pro Kolej.
  • Interes spółek przewozowych niekoniecznie musi się pokrywać z interesem pasażerów, których nie interesują przychody przewoźników, lecz punktualność, częstotliwość kursowania i jakość pociągów.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!