PARTNER PORTALU
  • BGK

Komunikacyjne problemy w Lublinie. Miasto dokłada do kursów kosztem dróg i inwestycji

  • AKC    11 lutego 2020 - 21:14
Komunikacyjne problemy w Lublinie. Miasto dokłada do kursów kosztem dróg i inwestycji
Cięcie w kursach lubelskiego przewoźnika to efekt oszczędności (fot. wikipedia.org/Szater - Praca własna)

Od kilku dni, a dokładnie od początku miesiąca, mieszkańcy Lublina skarżą się na funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Kursów jest mniej, a co za tym idzie, pojazdy nie tylko jeżdżą rzadziej, ale są też zatłoczone. Wczoraj (10 lutego) prezydent wezwał dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego i prezesa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego do złożenia wyjaśnień i przedstawienia propozycji możliwych rozwiązań. Wdrożono je już nazajutrz, tj. 11 lutego.




  • W związku z trwającą od początku lutego trudną sytuacją w komunikacji miejskiej, prezydent miasta Krzysztof Żuk wydał oświadczenie, w którym tłumaczy jej przyczyny. 
  • "Sytuacja w komunikacji miejskiej, z jaką mieliśmy do czynienia w pierwszych dniach lutego, jest bezpośrednią pochodną polityki rządu, który kolejnymi swoimi decyzjami zaciska finansową pętlę na szyjach samorządów" - stwierdza Żuk. 
  • W opublikowanym na stronie miasta komunikacie poinformował też o przesunięciu 5 mln zł na funkcjonowanie komunikacji - kosztem remontów dróg i inwestycji.

Na polecenie włodarza miasta od dziś (11 lutego) do rozkładów jazdy w godzinach tzw. szczytu komunikacyjnego zostały dołożone dodatkowe kursy na liniach nr: 2, 7, 15, 17, 26, 32, 55, 57, 150, 156 i 160, tak aby na newralgicznych odcinkach wzmocnić podaż, a jednocześnie poprawić komfort podróży.

To kolejne takie zwiększenie, poprzednie miało miejsce w ubiegłym tygodniu i również dotyczyło godzin szczytowych. Wzmocniona została częstotliwość kursowania linii 31 do 10 minut w godzinach szczytu. Ponadto linie nr 151 i 158 kursują w dzień powszedni z podwójną częstotliwością, czyli co 10 minut w godzinach szczytu. Linia 159 zwiększyła swoją częstotliwość z 20 na 15 minut w szczycie. Częściej kursuje również linia nr 7, z 30 na 20 minut w godzinach szczytu. 

- Zobowiązałem także dyrektora ZTM do bieżącego obserwowania sytuacji i wprowadzania kolejnych dodatkowych kursów, jeśli taka będzie potrzeba ze strony mieszkańców - napisał w oświadczeniu Żuk.

I poinformował, że jednocześnie podjął decyzję o przesunięciu na funkcjonowanie komunikacji miejskiej części środków, które w budżecie zostały zarezerwowane na bieżące remonty dróg i inwestycje. Chodzi o kwotę 5 mln zł, która zostanie przekazana do ZTM.

Czytaj też: Lubicz wprowadza darmową komunikację a koszty nie wzrosną

W swoim oświadczeniu Żuk podkreślił, że sytuacja w komunikacji miejskiej, jaka miała miejsce w pierwszych dniach lutego, jest bezpośrednią pochodną polityki rządu, który kolejnymi swoimi decyzjami "zaciska finansową pętlę na szyjach samorządów".

"Przypomnę, że w wyniku zmian w systemie podatkowym (obniżenia stawki podatku PIT z 18 proc. do 17 proc., podniesienia kosztów uzyskania przychodów czy zwolnienia z podatku PIT osób do 26. roku życia) tylko w tym roku do budżetu Lublina nie wpłynie kwota ok. 65 mln zł. Tymczasem rząd już zapowiada wdrożenie kolejnych pomysłów (np. przebudowa OFE), które prowadzą do kolejnych ubytków dochodów. Jednocześnie rosną koszty funkcjonowania miasta związane m. in. ze wzrostem cen energii, czy wzrostem płacy minimalnej przekładającym się na koszty wszystkich usług" - czytamy w oświadczeniu.





REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (2)

  • kulturalny - PL, 2020-02-12 08:22:31

    nie zabierajcie pieniędzy z funduszu remontu dróg, trzeba zmniejszyć wydatki na tzw. kulturę, muzea , opery, teatry, filharmonie itp.
  • róbta co chceta., 2020-02-12 08:17:57

    a tak wszyscy walczyli o obniżkę podatków , a teraz lament ?

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.