Partnerzy portalu

Koniec roweru miejskiego w Poznaniu. Mieszkańcy przesiedli się na własne cztery kółka

  • AKC
  • 25 listopada 2022 - 21:04
Już za kilka dni, bo o północy z 30 listopada na 1 grudnia zakończy się kolejny sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego. Będzie to zarazem ostatni dzień funkcjonowania systemu po prawie 11 latach. Miliony, które co roku miasto przeznaczało na utrzymanie sieci stacji, zostaną przekazane na rozwój infrastruktury rowerowej.
  • System Poznańskiego Roweru Miejskiego uruchomiono w 2012 r., by przekonać mieszkańców, że może on być dobrym środkiem transportu - wygodnym, zdrowym, ekologicznym i ekonomicznym.
  • Cel został osiągnięty. Poznań ma najwyższy w Polsce zmierzony udział podróży rowerem. W ciągu kilku lat ruch rowerowy w stolicy Wielkopolski zwiększył się ponad dwukrotnie. 
  • Stało się tak również za sprawą inwestycji w infrastrukturę rowerową, na którą miasto chce przeznaczać środki dotychczas przeznaczane na finansowanie roweru miejskiego. 
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE3

  • lepsze rozwiązanie cz.3 2022-11-26 17:50:29
    Jest naprawdę niebywała okazja aby wszystko powróciło do normy, gdzie komórka była jedynie komórką - zwykłą czy to 2G czy 3G do krótkiej rozmowy i sms-owania a internet był tam gdzie pierwotnie jego miejsce - w domu oraz miejscu pracy w komputerze i najlepiej przewodowy. Zamiast sztucznie kreować za...ś swoje wizerunki w social mediach do łask powróciłyby zaś aparaty, zdjęcia moglibyśmy sobie wywołać dla siebie, rodziny czy też przyjaciół, zaś filmiki zgrywać na płyty CD. Życie było by życiem, świat realny stanowczo i efektywnie oddzielony od tego wirtualnego - tak jak to miało miejsce chociażby kilkanaście lat temu. Tyle się mówi o tym całym zrównoważonym rozwoju - a może właśnie najlepsze jego zastosowanie byłoby akurat w aspektach cyfrowych, telekomunikacyjnych i technologicznych - o tym nikt nie pomyślał, te sektory rozwijają się ewidentnie w sposób niezrównoważony, dając często pole do popisu dla lobby cyfrowego, bezprzewodowego, bezgotówkowego czy telekomunikacyjnego. Uważam, że gra jest warta świeczki, i wilk będzie syty i owca cała - każdy na tym skorzysta a nie tylko wybrani.  rozwiń
  • lepsze rozwiązanie cz.2 2022-11-26 17:49:51
    Jest idealna ku temu pobudka - mianowicie walka z fonoholizmem i siecioholizmem jaki wywołały smartfony - nigdy więcej smartfonowych zombie na ulicach - tego widoku nie będzie. Ludzie ten krok na pewno bardzo by docenili - nie chcemy być zakładnikami tego by pobierać jakieś aplikacje, zakładać ciągl...e gdzieś jakieś konta a za usługi płacić tylko bezgotówkowo. Budki telefoniczne wpierw pojawiałyby się w miejscach o dużych skupiskach ludzi - np. na dworcach, przy szpitalach, w ścisłym centrum miast, przy placówkach oświaty, szkolnictwa podstawowego, średniego, wyższego.  rozwiń
  • lepsze rozwiązanie cz.1 2022-11-26 17:49:20
    Najbardziej właściwy byłby powrót budek telefonicznych - kto wie czy nie byłoby to krokiem awangardowym, wywołującym pewien resentyment i jedynym w swoim rodzaju aby takie budki z powrotem montować w miastach, w których można by było za rozmowę płacić drobnymi albo kartą abonamentową imienną doładow...ywaną w kiosku na 1,3,6,9 czy 12 miesięcy, ceny min/połączenie ustalane byłby w sposób racjonalny i przystępny dla każdego przez operatorów telefonii komórkowej, którzy podlegaliby ustanowionemu w tym celu ciału/podmiotowi zarządzającemu jak Miejskie Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne(MPT) - działałoby to na zasadzie podobnej do przedsiębiorstw zarządzających komunikacją miejską( np. MPK) - w przypadku komunikacji miejskiej, tej organizacji podlegają przewoźnicy, w przypadku MPT, temu przedsiębiorstwu podlegaliby operatorzy telefonii komórkowej( zarówno ci wyższego szczebla jak T-Mobile, Orange, Plus, Play jaki ci mniejsi, bardziej niszowi, mniej znani). MPT odpowiadałoby więc za umowy z operatorami dot. świadczenia usług telekomunikacji w miastach, negocjowanie cen m.in/połączenie, montaż infrastruktury(budki telefoniczne) i jej utrzymanie( przegląd, konserwacja, usuwanie usterek jak wybite szybki czy akty wandalizmu typu pomalowanie sprejem czy markerem - oczywiście momentami może być to trudne ale powinni dążyć ku temu by w względnej czystości budki były utrzymane).  rozwiń

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!