PARTNER PORTALU
  • BGK

Koniec z autobusami zastępczymi: pociągi regionalne wracają na wyremontowaną trasę Łask-Zduńska Wola

  • pap/mg    3 lipca 2019 - 18:01
Koniec z autobusami zastępczymi: pociągi regionalne wracają na wyremontowaną trasę Łask-Zduńska Wola
Prace pomiędzy Łaskiem i Gajewnikami dobiegły końca (Fot. polregio.pl)

PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace na odcinku Łask-Zduńska Wola. W czwartek na trasę wrócą pociągi regionalne i zastąpią większość autobusów komunikacji zastępczej, które kursowały na tym odcinku - poinformowała spółka w środę (3 lipca).




  • Prace pomiędzy Łaskiem i Gajewnikami dobiegły końca.
  • Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP zaznacza, że w związku z zakończeniem prac na odcinku Łask-Gajewniki zmieni się rozkład jazdy na linii Łódź Kaliska-Zduńska Wola.
  • Łącznie na trasie Zduńska Wola-Łask powstało 12 km nowych torów i sieci trakcyjnej, 27 rozjazdów oraz siedem mostów i przepustów.

Jak informuje Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), przywrócenie ruchu pociągów regionalnych w porannych i popołudniowych godzinach szczytu od Łasku do Zduńskiej Woli i dalej w kierunku Sieradza, to efekt zakończenia prac torowych między Łaskiem a Gajewnikami.

Dzięki temu pomiędzy Zduńską Wolą i Łaskiem ruch pociągów będzie się odbywał po dwóch zmodernizowanych torach. Po pierwszym torze składy jeżdżą od grudnia ub.r. Na stacji Łask podróżni korzystają z nowego peronu wyspowego oraz przebudowanych torów. Pasażerowie mają do dyspozycji wygodne ławki i pochylnie prowadzące do peronu.

Od czerwca pasażerowie korzystają również z peronu nr 2 w Zduńskiej Woli. Dojście do niego zapewnia tymczasowe, bezpieczne przejście przez tory w poziomie szyn. Nowobudowane przejście podziemne zostanie udostępnione pod koniec sierpnia. Obecnie w tunelu trwają prace wykończeniowe oraz montaż wind.

Łącznie na trasie Zduńska Wola-Łask powstało 12 km nowych torów i sieci trakcyjnej, 27 rozjazdów oraz siedem mostów i przepustów.

Janus zaznacza, że w związku z zakończeniem prac na odcinku Łask-Gajewniki zmieni się rozkład jazdy na linii Łódź Kaliska-Zduńska Wola. Szczegółowy rozkład jazdy jest dostępny na stronie www.portalpasazera.pl oraz stronach internetowych przewoźników.

PKP PLK informuje, że trwa kolejny etap modernizacji trasy Łódź Kaliska-Zduńska Wola. Obecnie prace koncentrują się na stacji Pabianice i na liczącym osiem kilometrów odcinku Pabianice-Lublinek.

W Pabianicach wybudowany zostanie wyższy peron wyspowy dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz przejście podziemne wyposażone w windy. Nowy peron będzie miał wiaty, ławki oraz informację pasażerską. Udogodnieniem dla osób o ograniczonej mobilności i niewidomych będą ścieżki dotykowe. Zmodernizowany układ torowy zapewni sprawny ruch pociągów pasażerskich i towarowych.

Po północnej stronie stacji Pabianice (od ulic Brzozowej i Topolowej) demontowane są szyny i podkłady. Rozebrano peron nr 3. Powstał wykop, w którym powstanie przejście podziemne. Rozpoczęło się betonowanie płyty dennej nowego tunelu dla pieszych.

Na trasie do Lublinka zdemontowano już trzy kilometry szyn i podkładów oraz kilometr sieci trakcyjnej. Wymienione zostaną podkłady, tłuczeń oraz szyny. Zmodernizowanych będzie 13 rozjazdów. Powstanie nowa sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Zdaniem spółki wzrost bezpieczeństwa i lepszą komunikację przyniesie remont ośmiu przejazdów kolejowo-drogowych. W kolejnych etapach przebudowane zostaną odcinki: Łask-Dobroń, Łódź Kaliska-Lublinek oraz Pabianice-Dobroń. Zakończenie inwestycji zaplanowano w ostatnim kwartale 2020 roku.

Według PKP PLK po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii Zduńska Wola-Łódź Kaliska (nr 14) prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km na godzinę. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem o ok. 15 minut.

Projekt "Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska-Zduńska Wola-Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska-Zduńska Wola" w 65 proc. jest współfinansowany z unijnego programu "Łącząc Europę" (CEF). Rewitalizacja trasy Łódź Kaliska-Zduńska Wola ma kosztować 315 mln zł. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.