PARTNER PORTALU
  • BGK

Lewica: Będziemy zabiegać o centralne finansowanie Kolei Metropolitalnej

  • PAP/AT    17 grudnia 2019 - 18:49
Lewica: Będziemy zabiegać o centralne finansowanie Kolei Metropolitalnej
Od początku tworzenia GZM jej przedstawiciele akcentowali, że podstawą transportu publicznego powinien być transport szynowy (fot. metropoliagzm.pl/Krzysztof Malinowski)

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia jest największą aglomeracją w kraju. Powinna liczyć co najmniej na równie dobre traktowanie z centrali. Będziemy nie tylko w Sejmie chodzić, upominać się i zabiegać o to, aby to centralne finansowanie na rozwój transportu na Śląsku i w Zagłębiu. Wsparcie dla transportu kolejowego będzie wspólnym celem posłów Lewicy z regionu - zadeklarowali posłowie Lewicy.




  • We wtorek (17 grudnia) posłowie Lewicy Wojciech Konieczny i Rafał Adamczyk zadeklarowali starania o centralne finansowanie kolejowych inwestycji infrastrukturalnych na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Chodzi o budowę osobnych torów dla Kolei Metropolitalnej.
  • Będziemy zabiegać o to, aby to centralne finansowanie na rozwój transportu na Śląsku i w Zagłębiu było - powiedział Wojciech Konieczny z Razem.
  • Będzie to wspólnym celem posłów Lewicy z regionu. Będziemy walczyć w Zagłębiu o trzeci i czwarty tor w Dąbrowie, Będzinie i Sosnowcu - zapowiedział Rafał Adamczyk z SLD.

Na wtorkowym (17 grudnia) spotkaniu prasowym w Będzinie Konieczny (Razem) nawiązał do swojej przedwyborczej obietnicy działań na rzecz rozwoju transportu kolejowego i szynowego w regionie. Jak przypomniał, dotyczą one koncepcji Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM), zakładającej tworzenie Kolei Metropolitalnej.

"Już zabrałem głos w tej sprawie w Sejmie, osoby z mojego biura będą na czwartkowym (19 grudnia) posiedzeniu zgromadzenia GZM. Mogę obiecać, że się dzieje - w kwestii, abyśmy powalczyli w Warszawie o finansowanie na ten projekt" - zadeklarował poseł.

Jak argumentował, niektóre odcinki metra warszawskiego były nawet w połowie finansowane z budżetu centralnego. "Jeżeli Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia jest największą aglomeracją w kraju, powinna liczyć co najmniej na równie dobre traktowanie z centrali. Będziemy nie tylko w Sejmie chodzić, upominać się i zabiegać o to, aby to centralne finansowanie na rozwój transportu na Śląsku i w Zagłębiu było" - mówił Konieczny.

Rafał Adamczyk z SLD dodał, że wsparcie dla transportu kolejowego będzie wspólnym celem posłów Lewicy z regionu. "Będziemy walczyć w Zagłębiu o trzeci i czwarty tor w Dąbrowie, Będzinie i Sosnowcu" - zapowiedział.

Czytaj też: Więcej połączeń kolejowych na Śląsku. To ruch w kierunku Kolei Metropolitalnej

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła działać od 1 stycznia 2018 r. Organizacja - mocą ustawy przygotowanej przez rząd dla regionu - skupia 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkanych przez blisko 2,3 mln osób. Jednym z jej ustawowych zadań jest transport publiczny.

Od początku tworzenia GZM jej przedstawiciele akcentowali, że podstawą transportu publicznego powinien być transport szynowy, który przez ostatnich 30 lat tracił tam jednak na znaczeniu. Deklarując wolę odwrócenia tendencji, samorządowcy w ub. roku zamówili opracowanie koncepcji tzw. Kolei Metropolitalnej. Koncepcja przygotowana przez naukowców Politechniki Śląskiej zawiera cztery warianty, rozumiane też jako etapy tworzenia Kolei Metropolitalnej.

W wariancie zerowym ma ona ograniczać ma do istniejących relacji Gliwice - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice oraz Tarnowskie Góry - Tychy Miasto. Zakładane działania obejmują zakupy taboru przez GZM i modyfikacje rozkładów jazdy, które zapewniłyby - szczególnie na trasie Gliwice - Ząbkowice, kursowanie pociągów np. co 15 minut w szczycie.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.