PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Łódź: Rośnie sprzedaż biletów i liczba pasażerów MPK

  • PAP/AT    22 stycznia 2020 - 15:30
Łódź: Rośnie sprzedaż biletów i liczba pasażerów MPK
Dziennie transportem zbiorowym w Łodzi podróżuje ok. 750 tys. pasażerów, a rocznie ponad 300 mln (fot. facebook.com/ZDiTLodz)

Systematycznie rośnie sprzedaż biletów i liczba pasażerów korzystających z usług Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi - wynika z danych przedstawionych przez Zarząd Dróg i Transportu (ZDiT). W ubiegłym roku sprzedano ponad 27 mln biletów czasowych i przeszło milion okresowych.




  • W ubiegłym roku sprzedano 27,5 mln biletów czasowych i 1 mln 134 tys. biletów okresowych.
  • Porównując lata 2018-2019 sprzedaż migawek przez internet wzrosła o 2 proc. i stanowi obecnie 9 proc. wszystkich kupionych biletów okresowych.
  • Średnio według wyliczeń, dziennie transportem zbiorowym w Łodzi podróżuje ok. 750 tys. pasażerów, a rocznie ponad 300 mln.

"Od 2017 roku, czyli od momentu wprowadzenia w Łodzi tzw. rewolucji komunikacyjnej odnotowujemy tendencję wzrostową w sprzedaży biletów. Zainteresowanie usługami MPK-Łódź wzrosło. W sprzedaży biletów czasowych zanotowaliśmy wzrost o milion sztuk, a w biletach okresowych zwiększyła się z 1 mln do 1 mln 100 tys. sztuk, czyli o 10 procent" - podkreślił radny miejski Marcin Hencz.

Przedstawione przez niego dane dotyczą porównania roku 2017 i 2019. W ubiegłym roku sprzedano 27,5 mln biletów czasowych i 1 mln 134 tys. biletów okresowych. Podkreślono, że łodzianie coraz chętniej korzystają z biletów długoterminowych oraz biletów kupowanych w biletomatach i aplikacjach mobilnych. Porównując lata 2018-2019 sprzedaż migawek przez internet wzrosła o 2 proc. i stanowi obecnie 9 proc. wszystkich kupionych biletów okresowych.

Średnio według wyliczeń, dziennie transportem zbiorowym w Łodzi podróżuje ok. 750 tys. pasażerów, a rocznie ponad 300 mln.

"Te dane mówią wprost, że w Łodzi nie można mówić o zapaści komunikacyjnej. Jest wręcz przeciwnie, coraz więcej mieszkańców pozytywnie odbiera komunikację publiczną i chce nią jeździć" - podsumował Hencz.

Zdaniem Macieja Sobieraja z ZDiT wpływ na wzrost korzystających z usług MPK-Łódź miała modernizacja trasy W-Z, łączącej dwa największe łódzkie osiedla Widzew Wschód i Retkinię. W ramach tej inwestycji m.in. wydłużono linię tramwajową na osiedla Olechów i Janów.

"W minione wakacje przeprowadziliśmy ankietę wśród pasażerów MPK-Łódź i na podstawie tych badań możemy powiedzieć, że 70 proc. z nich ocenia komunikację miejską, jako dobrą lub raczej dobrą. Mamy grupę ok. 20 proc., która ocenia ją średnio, ale ocen negatywnych jest stosunkowo niewiele" - zapewnił Sobieraj.

Dodał, że 74 proc. badanych poleciłoby innym korzystanie z transportu zbiorowego, co - jak ocenił - pokazuje, że komunikacja miejska jest odbierana w Łodzi dobrze. "To nie oznacza, że nie stoją przed nami wyzwania, takie jak nowe inwestycje, remonty, ulepszanie taboru i oferty. Nad tym w najbliższych latach miasto Łódź będzie pracować" - zadeklarował.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.