PARTNER PORTALU
  • BGK

Lublin kończy sezon na rowery ze świetnym wynikiem

  • JS    29 listopada 2019 - 22:43
Lublin kończy sezon na rowery ze świetnym wynikiem
Tylko do 30 listopada można jeszcze korzystać z rowerów miejskich w Lublinie i Świdniku (fot. UM Lublin)

Dobiega końca sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego. Tylko w tym roku lublinianie skorzystali z rowerów 658,7 tysięcy razy, a liczba użytkowników systemu powiększyła się o ponad 16,8 tysiąca. To oznacza, że z miejskich jednośladów korzysta już prawie 112,2 tysięcy osób. LRM nie znudził się mieszkańcom miasta.




  • Miłośnicy dwóch kółek mogli korzystać z 961 rowerów, w tym 20 rowerów dziecięcych i 5 tandemów na 98 samoobsługowych stacjach zlokalizowanych w Lublinie i Świdniku.
  • W bieżącym sezonie miesiącem największej aktywności rowerzystów był czerwiec, kiedy po rowery sięgano 134,1 tys. razy.
  • Przez 3 miesiące, od maja do lipca, odbyło się niemal 50 procent wszystkich tegorocznych przejazdów (312,9 tys.).

Tylko do 30 listopada można jeszcze korzystać z rowerów miejskich w Lublinie i Świdniku. Tegoroczny, szósty już sezon roweru miejskiego rozpoczął się 21 marca. Z danych operatora Lubelskiego Roweru Miejskiego, firmy Nextbike Polska, wynika, że w tym roku liczba wypożyczeń sięgnęła 658,7 tys., a grono osób korzystających z rowerów miejskich zwiększyło się o ponad 16,8 tysiąca. To oznacza, że liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła o 15 procent. W sumie, od czasu inauguracji sieci w czerwcu 2014 roku, do systemu „zapisało się” 112,2 tys. użytkowników.

- Wśród usług, które Miasto Lublin świadczy na rzecz swoich mieszkańców, ważne miejsce zajmuje Lubelski Rower Miejski. W tym roku minęło pięć lat odkąd wprowadziliśmy system, który od 2016 roku funkcjonuje, jako aglomeracyjny. W systemie znajduje się prawie 100 stacji, a mieszkańcy mają do dyspozycji ponad 960 rowerów. Lubelski Rower Miejski cieszy się dużą popularnością, czego dowodem jest coraz liczniejsza rzesza użytkowników, która obecnie wynosi ponad 112 tysięcy, z czego bardzo się cieszę - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.

- Lublin jest bardzo rowerowym miastem. Jak widać, mieszkańcy i turyści aktywnie korzystają z jednośladów. System LRM stanowi dowód na to, że rower miejski sprawdza się, jako uzupełnienie komunikacji, element rekreacji, czy też udogodnienie dla turystów - powiedziała Aleksandra Myczkowska-Utrata, dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska.

W bieżącym sezonie miesiącem największej aktywności rowerzystów był czerwiec, kiedy po rowery sięgano 134,1 tys. razy. Przez 3 miesiące, od maja do lipca, odbyło się niemal 50 procent wszystkich tegorocznych przejazdów (312,9 tys.). W czerwcu ustanowiony został również tegoroczny dzienny rekord – 5 czerwca dokonano 5 651 wynajmów (z każdego bicykla skorzystano średnio 5,9 razy). Użytkownik–rekordzista w tym roku wypożyczał rowery średnio 1,5 razy dziennie i ma na koncie 371 wypożyczeń. Średni czas wypożyczenia wyniósł 15 minut i 56 sekund. Fani miejskich dwóch kółek, najchętniej korzystają z rowerów we wtorki. Każdego dnia użytkownicy LRM dokonali średnio 2,6 tys. wypożyczeń.

Najwięcej wypożyczeń (17 proc.) jest w godzinach 15.00-17.00, czyli w czasie powrotu z pracy. Najliczniejszą grupę – 45 proc. wszystkich zarejestrowanych – stanowią użytkownicy w wieku 18-25 lat (ok. 50,8 tys. osób). Mieszkańcy Lublina i Świdnika w wieku od 30 do 39 lat (druga najliczniejsza grupa rowerzystów) to prawie 20 proc. (ok. 22,1 tys.). Seniorzy to grupa ok. 1350 aktywnych rowerzystów miejskich (blisko 1,2 proc.).

Najpopularniejszym rowerem w zakończonym sezonie był standardowy bicykl o numerze 69848 – wypożyczony 1 130 razy. Oznacza to, że odbywały się na nim średnio ponad 4,5 przejażdżki dziennie!

Miłośnicy dwóch kółek mogli korzystać z 961 rowerów, w tym 20 rowerów dziecięcych i 5 tandemów na 98 samoobsługowych stacjach zlokalizowanych w Lublinie i Świdniku.

Bieżący sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego zostanie zakończony 30 XI. W nocy z soboty na niedzielę system będzie dezaktywowany, a rowery zostaną przetransportowane do serwisu, gdzie poddane będą procesowi konserwacji i pracom serwisowym. Bicykle wrócą na ulice Lublina i Świdnika wiosną 2020.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • a ja mam inne zdanie, 2019-11-30 19:25:59

    A ja oczami wyobraźni widzę ilustrację zamieszczoną do artykułu, w której zamiast tej stacji roweru miejskiego pojawiają się budki telefoniczne w ilości 5 sztuk, a potem w wielu innych strategicznych i zapalnych punktach miasta następuje podobna sytuacja - stacje roweru miejskiego znikają z końcówką... 2020 roku( bo i tak kończy się okres 6 letniego kontraktu, rowery miejskie uruchomiono w 2014 roku w Lublinie, a inne miasta rezygnują z tej koncepcji, co jest słuszne), a w zamian montowane są budki telefoniczne. Ktoś mi powie, a po co te budki w dobie smartfonów i wszechobecnego wi-fi? Z prostej przyczyny - oszczędność czasu, zdrowia i prywatności dla ludzi - internet zostawiamy w domach i miejscach pracy w komputerach i raczej na kablach/przewodach, marginalizując udział wi-fi do minimum, służy on temu czemu zazwyczaj służył - np. zdobyciu informacji, wymiania poglądów, czasem rozrywce typu muzyka, gry, filmy ot co. I raz jeszcze podkreślam - należy promować internet przewodowy, a starać się sukcesywnie odchodzić od bezprzewodowego, marginalizując go. Erę smartfonów i wi-fi z końcem 2019 roku należy ewidentnie pogrzebać - głupiej modzie na odbieranie nam czasu, zdrowia i prywatności nie dając nic prócz rozleniwienia, ogłupienia i uzależnienia mówimy kategoryczne dosyć. Do produkcji i użytkowania należy dopuścić tylko zwykłe komórki sieci 2G, do kontaktu krótka rozmowa/sms-y i nic więcej. Zdjęcia robić aparatem cyfrowym, filmy nagrywać kamerką, płacić gotówką, żadnego 5G i IOT.  rozwiń
  • iza, 2019-11-30 12:59:33

    ile do tego biznesu dołożyło miasto?

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.