PARTNER PORTALU
  • BGK

Metropolitarne MEVO potrzebuje oddechu. Operator wyłącza funkcję rezerwacji

  • AKC    30 maja 2019 - 14:33
Metropolitarne MEVO potrzebuje oddechu. Operator wyłącza funkcję rezerwacji
W całym Trójmieście MEVO cieszy się ogromnym powodzeniem wśród mieszkańców (fot. Krzysztof Mystkowski/KFP)

Nextbike Polska wprowadza zmiany w funkcjonowaniu systemu rezerwacji rowerów MEVO dla Obszaru Metropolitarnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Na czas ich wdrażania - od czwartku 30 maja - możliwość rezerwacji zostanie czasowo wyłączona. W czerwcu rozpoczną się testy nowych rozwiązań.




To ważna wiadomość dla użytkowników rowerów miejskich na Obszarze Metropolitarnym Gdańsk-Gdynia-Sopot. W środę 29 maja około godz. 22, operator roweru metropolitalnego MEVO wydał komunikat dotyczący funkcjonowania rezerwacji. 

"Od uruchomienia systemu minęły ponad trzy miesiące. Rowery cieszą się ogromną popularnością - od startu (tj. 26 marca 2019 roku) wypożyczono je ponad 500 tysięcy razy. W Mevo zarejestrowało się niemal 100 tysięcy użytkowników. To także czas testów i sprawdzania, jakie rozwiązania są dla wypożyczających satysfakcjonujące, a które należy poprawić. Jedną z funkcjonalności wymagających ulepszenia okazał się sposób rezerwacji".

Czytaj też: Mevo debiutuje rekordem, ale nie wszystko jest na medal

- Opcja rezerwacji w jej dotychczasowym kształcie nie sprawdziła się, szczególnie w obliczu częściowego uruchomienia systemu. Ograniczała dostępność niepełnej jeszcze floty, postanowiliśmy więc zareagować i znaleźć inne rozwiązanie - mówi Paweł Orłowski, prezes Nextbike.

Funkcja na czas wprowadzania zmian zostanie wyłączona. W czerwcu rozpoczną się testy nowych rozwiązań, mających na celu optymalizację korzystania z rowerów.

Cały czas trwają również intensywne prace nad wprowadzeniem na ulice metropolii pełnej floty. W tej chwili są już testowane kolejne partie rowerów.

Czytaj też: Pomorski bilet metropolitalny coraz bliżej. Znamy jego nazwę

Mieszkańcy metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot pokochali Mevo. Zainteresowanie rowerem publicznym wspomaganych elektrycznie od uruchomienia usługi było tak ogromne, że wielu chętnych odchodziło z kwitkiem. 

Już w pierwszym tygodniu system zaliczył dobową przerwę techniczną - z powodu rekordowego zainteresowania użytkowników operator nie nadążał z ładowaniem baterii, które trwa ok. 3-4 godziny. Po przerwie w działaniu systemu udało się uzyskać bufor zapasu dodatkowych naładowanych akumulatorów.

- Zwiększamy nasze zasoby techniczne, dwukrotnie wzrosła wydajność zarówno w ładowaniu, jak i w wymianie rozładowanych akumulatorów. Na razie przyglądamy się, czy ten bufor wystarczy. Być może konieczne będzie dalsze wzmocnienie w tym zakresie - mówił na początku kwietnia Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.