PARTNER PORTALU
  • BGK

Mevo debiutuje rekordem, ale nie wszystko jest na medal

  • AKC    3 kwietnia 2019 - 22:10
Mevo debiutuje rekordem, ale nie wszystko jest na medal
Dziennie w 14 gminach metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot odnotowywanych jest nawet 13 tys. wypożyczeń rowerów publicznych (fot. Dominik Paszliński/gdansk.pl)

Mieszkańcy metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot pokochali Mevo. Zainteresowanie rowerem publicznym wspomaganych elektrycznie jest tak ogromne, że wielu chętnych odchodzi z przysłowiowym kwitkiem. Kiedy i czy to się zmieni?




  • We wtorek, 2 kwietnia, minął tydzień od uruchomienia systemu roweru publicznego Mevo.
  • W tym czasie system zaliczył dobową przerwę techniczną w niedzielę - z powodu rekordowego zainteresowania użytkowników, operator nie nadążał z ładowaniem baterii, które trwa ok. 3-4 godziny.
  • Po przerwie w działaniu systemu udało nam się uzyskać bufor zapasu dodatkowych naładowanych akumulatorów. Pytanie, czy to rozwiązanie będzie na dłuższą chwilę skuteczne. 

Popularność Mevo w porównaniu z dobrze znanym warszawskim systemem Veturillo, którego operatorem również jest Nextbike Polska, jest imponująca. W stolicy jest 5,5 tys. rowerów publicznych (w tym 110 sztuk ze wspomaganiem elektrycznym), które dziennie wypożyczane są między 10 a 30 tys. razy. Pierwszy etap Mevo to 1224 rowery wspomagane elektrycznie, które odnotowują nawet 13 tys. wypożyczeń dziennie.

Zamiast jednego punktu ładowania na Stadionie Energa Gdańsk od soboty, 30 marca, działają dwa - z nowym w Ergo Arenie.

- Po przerwie w działaniu systemu udało nam się uzyskać bufor zapasu dodatkowych naładowanych akumulatorów. Zwiększamy nasze zasoby techniczne, od zeszłego tygodnia dwukrotnie wzrosła wydajność zarówno w ładowaniu, jak i w wymianie rozładowanych akumulatorów - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska. - Na razie przyglądamy się, czy ten bufor wystarczy. Być może konieczne będzie dalsze wzmocnienie w tym zakresie. Nie możemy założyć, że w ciągu dnia nie będzie w ogóle rozładowanych rowerów na mieście, ale dążymy do tego by było ich jak najmniej. Naszym celem jest by na naładowany akumulator rower czekał maksymalnie kilka godzin.

Czytaj też: Innogy Polska uruchamia wynajem aut elektrycznych na minuty w Warszawie

W świetle obecnych problemów z obsługą 30 proc. floty nasuwa się pytanie, jak będzie działało Mevo, gdy osiągnie ostateczną liczbę 4080 rowerów?

- Projektując działania dla całego systemu metropolitalnego z jednej strony uwzględniamy obecne statystyki, ale przewidujemy, że zainteresowanie Mevo w sezonie letnim będzie jeszcze wyższe z uwagi na ruch turystyczny w Trójmieście - mówi Pogorzelski. - Doświadczenia, które zbieramy w pierwszych dniach funkcjonowania Mevo, są bezcenne, w Europie nie ma drugiego tak dużego, w pełni wspomaganego elektrycznie systemu roweru publicznego.

Użytkownicy Mevo zgłaszają także problemy z działaniem aplikacji, która nie zawsze lokalizuje najbliższe użytkownikowi rowery i zdarza jej się błędnie naliczać opłaty.

- System wciąż się kalibruje. Z każdego trafiającego do nas zgłoszenia wyciągamy wnioski, w jednostkowych przypadkach problemy są rozwiązywane na bieżąco, jeśli jakieś kwestie się powtarzają, rozważamy wprowadzenie zmian - odpowiada rzecznik Nextbike.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.