PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Miejski Inżynier Ruchu zorganizuje ruch drogowy w Krakowie

  • AKC    7 stycznia 2019 - 14:55
Miejski Inżynier Ruchu zorganizuje ruch drogowy w Krakowie
Nowy wydział ma dbać o sprawną organizację ruchu w mieście (fot. pixabay)

Zatwierdzanie stałej i czasowej organizacji ruchu na terenie Krakowa, poprawa bezpieczeństwa na drogach, kontrola oznakowania, wspomaganie obsługi systemu sterowania ruchem - to tylko część zadań, jakie stoją przed nowym Wydziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa.




  • Decyzję o powołaniu nowego wydziału w strukturze magistratu podjął prezydent Krakowa.
  • Jacek Majchrowski tłumaczy, że chce, aby sprawy związane z organizacją ruchu uzyskały niezależną ocenę przez innych urzędników, niż tych, którzy tę organizację ruchu będą wdrażać.
  • Łukasz Gryga, nowo powołany Miejski Inżynier Ruchu przyznaje, że zespół, z którym będzie pracował, skupi się w pierwszej kolejności na zadaniach wskazanych przez prezydenta.

- Nasze zadanie jest jasne. Mamy akceptować i kontrolować projekty stałej i czasowej organizacji ruchu - mówi Łukasz Gryga. Urzędnik wyjaśnia, że stworzone (zarówno przez podmioty prywatne, jak i miejskie) projekty organizacji ruchu trafią w ręce jego wydziału. - Będziemy sprawdzać dokumenty nie tylko pod kątem zgodności z obowiązującym prawem, ale również czy nowa organizacja odpowiada potrzebom krakowian - dodaje Łukasz Gryga.

Później urzędnicy wydziału skontrolują, czy jednostki realizujące projekt poprawnie wymalowały na jezdni znaki poziome i poprawnie ustawiły znaki pionowe.

To od Miejskiego Inżyniera Ruchu będzie zależeć stała organizacja ruchu na danej ulicy, np. wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych, wymalowanie lewoskrętu, koperty dla niepełnosprawnych czy wytyczeniu miejsc postojowych. Urzędnicy nowej komórki magistratu zdecydują także o czasowej organizacji ruchu. 

Czytaj też: Karta miejska w Toruniu coraz bliżej

- Oznacza to, że jeśli pracownicy np. Zarządu Dróg Miasta Krakowa będą chcieli przeprowadzić remont torowiska lub drogi, muszą się zwrócić do nas o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu. Wyzwaniem jest, żeby znaleźć złoty środek i zaplanować tak organizację ruchu, aby móc realizować remonty i inwestycje, jednocześnie minimalizując utrudnienia dla mieszkańców - informuje Gryga.

Finalnie, to od Miejskiego Inżyniera Ruchu będzie zależeć, jak zostanie wytyczony objazd czy jaki fragment ulicy można tymczasowo wyłączyć z użytkowania.

Styczność z Wydziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu będą miały także osoby prywatne. To urzędnicy ocenią zasady zajęcia fragmentu drogi pod dźwig, ustawienia rusztowanie na chodniku lub posadowienia kontenera na gruz. Pracownicy wydziału minimum raz na pół roku sprawdzą w mieście oznakowanie. 

Czytaj też: System rowerów miejskich to za mało? Mediolan chce płacić rowerzystom

- Prawo nakłada na nas kontrolę znaków raz na sześć miesięcy. Będziemy weryfikować, czy oznakowanie spełnia wszystkie normy, czy jest wystarczająco czytelne i czy nie należy przeprowadzić korekt - mówi Miejski Inżynier Ruchu. Po części, na barkach pracowników wydziału spocznie także prawidłowe funkcjonowanie systemu sterowania ruchem i dostosowanie jego ustawień w celu najefektywniejszego wykorzystania istniejącego układu drogowego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.