PARTNER PORTALU
  • BGK

Najpopularniejsze ulice handlowe w polskich miastach

  • pt    4 września 2014 - 13:37

Zdecydowana większość szczecinian robi zakupy w Al. Wyzwolenia. Nie ul. Święty Marcin jak myślą turyści, a ul. Półwiejska to dla poznaniaków główna ulica handlowa w ich mieście. We Wrocławiu handlowe centrum to oczywiście Świdnicka, ale jako miejsce zakupów częściej wskazywany jest Rynek.




Do najważniejszych elementów ulic handlowych odróżniających je od centrów handlowych mieszkańcy ośmiu największych aglomeracji polskich zaliczają wysokie opłaty za parkowanie oraz bliskość lokali gastronomicznych - wynika raportu "Ulice Handlowe" sporządzonego przez BNP Paribas Real Estate przy współpracy Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Ulicom przypisuje się też ekskluzywny charakter i duży wybór luksusowych marek, wysoką jakość oferowanych produktów i kompetencje sprzedawców, co jest porównywalne z centrami handlowymi.

Mimo braku strategii ulic handlowych w większości miast, władze są świadome, że w ulicach tych jest ukryty potencjał. Wiele magistratów tworzy więc narzędzia, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić ich wygląd i ofertę oraz odpowiednio je promować.

Czytaj: Ulice handlowe w Polsce są niedoinwestowane

Jak wynika z raportu zdecydowana większość szczecinian robi zakupy w Al. Wyzwolenia. Nie ul. Święty Marcin jaką myślą turyści, a ul. Półwiejska to dla poznaniaków główna ulica handlowa w ich mieście.

We Wrocławiu handlowe centrum to oczywiście Świdnicka, ale jako miejsce zakupów częściej wskazywany jest Rynek

W stolicy najbardziej reprezentacylną ulicą handlową jest Nowy Świat, ale więcej zakupów warszawiacy robią na Marszałkowskiej.

Floriańska, Grodzka, Szewska i Rynek Główny stanowią i reprezentacyjne deptaki i miejsce robienia zakupów w Krakowie.

Nie brakuje ulic o reprezentacyjnym charakterze handlowym w Katowicach, ale najczęściej Ślązacy robią zakupy na 3 Maja.

Jak podkreślają autorzy raportu - aby potencjał ulic handlowych w Polsce został wykorzystany, kluczową sprawą jest współpraca na wielu płaszczyznach. Interesariuszami są nie tylko mieszkańcy, władze miasta, właściciele nieruchomości oraz najemcy, ale także pracownicy okolicznych biur, studenci, jak i turyści.

 Czytaj też:  Oto najdroższe ulice handlowe na świecie i w Polsce

Niezwykle istotne jest, aby przy podejmowaniu działań w zakresie ulic handlowych angażować możliwie szerokie grono. Dzięki partycypacji wszystkich zainteresowanych, przekonanie co do słuszności projektów oraz determinacja w ich realizacji jest większa niż w przypadku odgórnie narzuconych ustaleń.

Cały raport na www.bnpparibas.media.pl

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • pt, 2014-09-05 10:47:42

    Do ip.: Dziękujemy, poprawiliśmy
  • ip., 2014-09-05 10:30:52

    Nazwa ulicy w Poznaniu to "Święty Marcin", a nie ulica Św. Marcina (tak samo, jak są w Poznaniu Zakłady H. Cegielski, a nie Zakłady im. Cegielskiego)



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.