Zwycięzca przetargu nieograniczonego na dostawę systemu roweru miejskiego i gminnego w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym firma Nextbike z Warszawy przygotowuje miejsca pod stacje, w których docelowo zostaną ustawione rowery. Stacje i rowery pojawiają się nie tylko w samym Chełmie, ale też w sąsiednich gminach wiejskich – Chełm i Kamień.
Firma Nextbike Polska SA w Restrukturyzacji wygrała rozstrzygnięty niedawno przetarg nieograniczony, zorganizowany przez Urząd Miasta Chełm z ofertą na prawie 1,5 mln zł.
Zakres zamówienia obejmuje dostarczenie i wdrożenie systemu roweru miejskiego i gminnego, w tym 180 sztuk rowerów połączonych systemem z kompletnym wyposażeniem. Chodzi o 10 sztuk rowerów typu cargo (w tym: 1 w gminie wiejskiej Chełm i 1 w gminie Kamień), 5 rowerów typu tandem, 15 rowerów klasycznych z fotelikiem (w tym: 2 w gminie Chełm i 1 w gminie Kamień) oraz 140 rowerów klasycznych z koszykiem na wyposażeniu podstawowym i 10 klasycznych z koszykiem na wyposażeniu rezerwowym.
Zadaniem wykonawcy jest ponadto m.in. utwardzenie i zagospodarowanie terenu pod stacje rowerowe, dostawa i montaż modułowych pasywnych stojaków rowerowych na 17 stacjach z 15 miejscami postojowymi oraz 17 totemów informacyjnych na każdej ze stacji, promocja projektu oraz realizacja usługi zarządzania i kompleksowej eksploatacji systemu.
Czytaj też: Ścieżki i trasy rowerowe w polskich miastach. Drogi obecne i w budowie [RAPORT]
Firma przygotowuje właśnie miejsca pod stacje, w których docelowo zostaną ustawione rowery. Na terenie miasta powstanie 14 stacji, natomiast 2 w gminie Chełm i 1 w gminie Kamień. Inwestycja wchodzi w skład współfinansowanego z unijnych środków projektu "Budowa niskoemisyjnego systemu transportu w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym".
Białystok, Ciechanów, Kalisz, Katowice, Piotrków Trybunalski, Płock, Sosnowiec, Tychy i Żyrardów to miejscowości, w których już od 1 kwietnia wystartują nowe systemy rowerów miejskich zarządzanych przez spółkę Nextbike Polska. W kolejnych miesiącach uruchomi ona także wspomniany już system w Chełmie, jak również m.in. w Łomży.
W części miast staje rowerowe funkcjonują cały rok. Tak jest np. we Wrocławiu, Łodzi czy Lublinie. W pierwszym kwartale tego roku firma odnotował blisko 100 tys. wypożyczeń.
- Imponujące wyniki z miesiąca otwarcia pokazują, że bikesharing wrócił w najlepszej odsłonie i formie generując tak duży ruch i zaangażowanie użytkowników jak w najlepszych czasach przed pandemicznych. Bikesharing znów odgrywa wiodącą rolę w obszarze micromobility i swoim misyjnym uzupełnianiu transportu miejskiego - stwierdził kilka tygodni temu Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.
Pod koniec ubiegłego roku opublikowaliśmy podzielony na dwie części raport dotyczący funkcjonowania systemów rowerów miejskich – 12 grudnia, a następnie 28 grudnia. Z naszych ustaleń wynikało, że pandemia koronawirusa im nie służy i w większości miast liczba wypożyczeń w ostatnim sezonie była mniejsza lub zdecydowanie mniejsza niż w czasach przedcovidowych oraz, że wiele samorządów ponosi coraz większe koszty z tego tytułu.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!