Partnerzy portalu

PARTNER SERWISU

Nowe trolejbusy dla Lublina

  • PAP
  • 28 sierpnia 2013 - 12:04
12 trolejbusów przegubowych o długości 18 metrów zakupi za ponad 25 mln zł Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie. Trolejbusy dostarczy spółka Solaris Bus&Coach.

Umowę na dostawę trolejbusów podpisali we wtorek w Lublinie przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego i spółki Solaris Bus&Coach. Pierwsza partia sześciu nowych trolejbusów ma być dostarczona do Lublina do końca kwietnia przyszłego roku, zaś kolejne sześć - we wrześniu przyszłego roku.

Czytaj też: Trolejbusy wracają do łask

"To będą jedyne w Polsce przegubowe trolejbusy" - powiedział dyrektor sprzedaży w Solaris Bus&Coach Andrzej Sienkiewicz.

Nowe trolejbusy typu Trollino 18M to niskopodłogowe, przegubowe pojazdy o długości 18 metrów. Wyposażone zostaną w akumulatory, które umożliwią im przejechanie do 5 km bez zasilania z trakcji trolejbusowej. Takie rozwiązanie pozwala na kontynuację jazdy m.in. w przypadku przerwy w dostawie prądu, przejazd ulicą niemającą trakcji trolejbusowej czy czasowego odłączenia się trolejbusu od trakcji podczas omijania np. wypadku drogowego.

Kabina pasażerska będzie klimatyzowana, w każdym trolejbusie umieszczony zostanie automat biletowy i elektroniczne wyświetlacze informujące o trasie przejazdu. Siedzenia obite będą tapicerką z miejskim logo i hasłem "Lublin - miasto inspiracji".

Zakup 12 nowych trolejbusów jest częścią realizowanego od 2010 r. unijnego projektu dotyczącego miejskiego transportu publicznego w Lublinie. Zakłada on m.in. zakup w sumie 70 nowych trolejbusów, budowę ponad 25 km nowych linii trolejbusowych oraz zajezdni dla tych pojazdów. Podpisane zostały już umowy zakupu 58 mniejszych, 12-metrowych trolejbusów, 20 z nich dostarczy spółka Bus&Coach, a 38 - konsorcjum firm Ursus i Bogdan Motors.

Jak tłumaczył dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Grzegorz Malec, trolejbusy pod wieloma względami są lepsze w transporcie miejskim od autobusów, m.in. dlatego, że nie emitują spalin, pracują ciszej, ich silniki są prostsze, lżejsze, bardziej trwałe i wymagają mniej obsługi, niż silniki spalinowe. Trolejbusy szybciej też pokonują wzniesienia, co umożliwiają im silniki elektryczne. "W mieście takim jak Lublin, położonym na wzgórzach, ma to bardzo duże znacznie" - zaznaczył Malec.

Cały projekt modernizacji transportu miejskiego, obejmujący też m.in. zakup 100 nowych autobusów, przebudowę niektórych ulic i skrzyżowań oraz utworzenie systemu zarządzania transportem publicznym, ma być zakończony w 2015 r. Będzie kosztował ponad 520 mln zł, a dofinansowanie z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej wyniesie przeszło 310 mln zł.

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!