Ochrona taryfowa dla spółek z autobusami na gaz? Resort zabrał głos

Z autobusów na gaz korzysta około 20 przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, także MPK Nowy Sącz (Fot. mpk.nowysacz.pl)
W listopadzie 2022 r. prezes Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej Dorota Kacprzyk skierowała pismo do minister klimatu Anny Moskwy o objęcie pomocą finansową miejskich operatorów publicznego transportu zbiorowego, eksploatujących autobusy zasilane gazem ziemnym - poprzez włączenie tych przedsiębiorstw do grupy podmiotów upoważnionych do ochrony taryfowej.
- IGKM wystąpiła z tym pismem w związku z prowadzonymi przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska pracami nad projektem ustawy dotyczącej rynku gazu w 2023 r., mającej na celu ograniczenie podwyżek cen tego surowca dla gospodarstw domowych i innych podmiotów.
- - Ponad 200-procentowy wzrost ceny paliwa gazowego w istotny sposób wpływa na rentowność przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, dodatkowo branża zmaga się z presją płacową ze strony osób kierujących pojazdami, wzrostem cen części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych - zauważyła Dorota Kacprzyk.
- To co udało się izbie w przypadku ochrony taryfowej przed wzrostem cen energii, nie udało się jednak w kontekście gazu. Ministerstwo Klimatu i Środowiska stwierdziło, że z uwagi na konieczność zapewnienia ochrony m.in. jak najliczniejszej grupie obywateli oraz z uwagi na przepisy unijne, nie jest to możliwe.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.