PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Opolski Ekspres Dęty pobije czas przejazdu z Opola do Wrocławia?

  • Michał Wroński    9 maja 2019 - 16:45
Opolski Ekspres Dęty pobije czas przejazdu z Opola do Wrocławia?
Należący do opolskiego zakładu Przewozów Regionalnych skład pokonać ma trasę z Opola do Wrocławia w 38 minut (fot. youtube.com)

Dokładnie 38 minut - w takim czasie dystans ze stacji Opole Główne do stacji Wrocław Główny ma w najbliższą sobotę pokonać „Opolski Ekspres Dęty”. Czas przejazdu jest tu o tyle istotny, że ma on być o minutę krótszy od rekordu, jaki na tej samej trasie w roku 1937 ustanowił pociągu pn. „Latający Ślązak”.




„Opolski Ekspres Dęty” to cykliczna akcja promocyjna, zainicjowana przez orkiestrę Politechniki Opolskiej i odbywająca się pod patronatem marszałka województwa opolskiego. W tym roku zorganizowana zostanie ona już po raz dziesiąty.

Czytaj: Nie tylko Łomża, Mielec czy Jastrzębie-Zdrój. W miastach pozbawionych dostępu do kolei żyją miliony Polaków

Ideą expressu jest przejazd specjalnego „muzycznego” pociągu po liniach kolejowych, czemu towarzyszą mini koncerty na wybranych stacjach i przystankach kolejowych. Tym razem wybrano trasę łączącą stolice województwa opolskiego i dolnośląskiego. Należący do opolskiego zakładu Przewozów Regionalnych skład pokona ją bez zatrzymywania się po drodze. Dodatkowym smaczkiem jest to, że będzie to zarazem próba pobicia rekordu czasu przejazdu na trasie Opole-Wrocław, ustanowionego w 1937 roku przez słynny pociąg „Latający Ślązak”. Kursujący z Bytomia do Berlina ekspres pokonywał wówczas całą tę trasę w czasie 4 godzin i 25 minut, poruszając się ze średnią prędkością 128 km. na godzinę i zatrzymując się po drodze jedynie w Gliwicach, Kędzierzynie – Koźlu, Opolu i Wrocławiu. Połączenie funkcjonowało od roku 1936 do sierpnia 1939 r.

Czytaj: Pasażerowie na stacjach kolejowych w Polsce. Tłumy i kompletne pustki

Plan sobotniego przejazdu zakłada, że „Opolski Ekspres Dęty” o godzinie 10.10 wyjedzie ze stacji Opole Główne, by dokładnie o godz. 10.48 zameldować się na stacji Wrocław Główny. Jeśli faktycznie tak się stanie i pociąg pokona ten odcinek w ciągu 38 minut, to rekord „Latającego Ślązaka” zostanie pobity równo o minutę. Niemiecka maszyna na przejechanie tego fragmentu trasy potrzebowała bowiem 39 minut.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.