PARTNER PORTALU
  • BGK

Opóźnienia w pracach nad Rowerem Metropolitalnym

  • PAP/AKC    13 listopada 2019 - 16:57
Opóźnienia w pracach nad Rowerem Metropolitalnym
Rower Metropolitalny GZM może liczyć nawet ok. 10 tys. e-bików (fot. citybybike.pl)

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia unieważniła przetarg na koncepcję wdrożenia Roweru Metropolitalnego. Jej przedstawiciele zamierzają ponownie analizować model przedsięwzięcia, co oznacza opóźnienia wobec planów dotyczących początkowo 2020 r.




  • Zgodnie z informacjami z końca sierpnia, GZM chciała, aby jej system rowerów miejskich opierał się o rowery ze wspomaganiem elektrycznym. Przedstawiciele metropolii sygnalizowali, że może on liczyć docelowo nawet ok. 10 tys. takich rowerów, a na jego pilotażowe wdrożenie chcą przeznaczyć ok. 20 mln zł.
  • We wrześniu przewodniczący Kazimierz Karolczak przypuszczał, że w opóźnionym wobec odwołań przetargu na wyłonienie autora koncepcji systemu wkrótce powinno stać się możliwe podpisanie umowy.
  • Jak jednak poinformował podczas środowej sesji (13 listopada) zgromadzenia GZM, przetarg ten został ostatecznie unieważniony. Choć bowiem odwołania zostały rozpatrzone na korzyść zamawiającego jedyny pozostały w postępowaniu oferent nie przedstawił odpowiednich dokumentów.

- W tej chwili jesteśmy w punkcie zero. Natomiast, biorąc pod uwagę doświadczenia podobnego projektu roweru elektrycznego w metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot, przyjęty tam model nie sprawdził się. Musimy wziąć na to poprawkę i bardzo precyzyjnie przystąpić do koncepcji, jak to powinno u nas wyglądać - mówił Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

- Interesujący jest projekt, w którym rower mógłby być traktowany osobno od systemu ładowania baterii. Bateria być może powinna być dzierżawiona przez mieszkańców, którzy chcą używać tej elektrycznej opcji, lub wynajmowana w bateriomatach, które ładują automatycznie same baterie - sygnalizował Karolczak.

- Tego typu wątpliwości będą rozstrzygnięte - zarząd zastanawia się jeszcze, czy próbować samodzielnie, za pomocą ekspertów napisać tę koncepcję, czy powtórzyć przetarg - zaznaczył.

- W przyszłym roku roweru elektrycznego nie ma już szans uruchomić, ale pracujemy nad alternatywną wersją rozwoju systemu roweru tradycyjnego, który państwo posiadają w kilku gminach. Na pewno chcielibyśmy utrzymać integrację i być może jeszcze w niektórych miastach, szczególnie tego trzonu Metropolii spowodować, by powstały dodatkowe stacje obecnego systemu - zapowiedział Karolczak.

Czytaj też: Metropolia będzie współpracować z Orlenem. Kupi autobusy na wodór?

Obecnie na terenie GZM systemy rowerów miejskich funkcjonują w kilku miastach: Katowicach, Chorzowie, Sosnowcu, Gliwicach, a także w Tychach, Siemianowicach Śląskich i Zabrzu. Wszystkie obsługuje Nextbike Polska. Od wiosny 2018 r. staraniem GZM, systemy te są interoperacyjne, co oznacza możliwość wypożyczenia roweru w jednym mieście i zwrotu w innym.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.