Partner portalu

Organizatorzy komunikacji miejskiej chcą dopłat na połączenia podmiejskie

„Obecny zapis ustawy wprost wyklucza przewozy komunikacji miejskiej, obejmujące wiele połączeń aglomeracyjnych i podmiejskich, z dofinansowania ze środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych. W konsekwencji od pewnego czasu obserwujemy patologiczne zjawisko wypowiadania zawartych przed wielu laty porozumień transportowych” – alarmuje prezes Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej Dorota Kacprzyk.
  • Dopłata do jednego wozokilometra w ramach FRPA wynosi obecnie 3 zł i nie zanosi się na to, żeby miała zacząć przysługiwać także organizatorom komunikacji miejskiej. A takie są z ich strony oczekiwania, przynajmniej jeśli chodzi o linie podmiejskie.
  • Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej alarmuje, że w wielu przypadkach z powodu chęci pozyskania rządowych dopłat, dochodzi do rozbijania dobrze funkcjonujących systemów transportowych i zastępowania dotychczasowej komunikacji podmiejskiej ofertą o gorszych parametrach jakościowych.
  • „IGKM stara się nawiązać dialog z Ministerstwem Infrastruktury, szukając optymalnych rozwiązań dla tego i innych wyzwań. Z przykrością musimy jednak stwierdzić, że nasze zaproszenia i propozycje najczęściej pozostają bez odpowiedzi” – zauważyła w piśmie do premiera prezes Izby Dorota Kacprzyk.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!