PARTNER PORTALU
  • BGK

Ostatnie jazdy testowe na II linii metra. Metro może pojechać za kilka dni

  • PAP    27 lutego 2015 - 15:01
Ostatnie jazdy testowe na II linii metra. Metro może pojechać za kilka dni
Pasażerowie pojadą kolejką po zakończeniu jazd testowych i ćwiczeń strażaków (fot. metro.waw.pl)

Rozpoczynają się ostatnie jazdy testowe na II linii metra - nadzór budowlany przekazał prezesowi warszawskiego metra pozwolenie na użytkowanie dla dwóch ostatnich stacji - "Rondo ONZ" i "Stadion Narodowy".




Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski powiedział podczas konferencji prasowej w warszawskim ratuszu, że ma nadzieję na otwarcie II nitki podziemnej kolejki za kilka, kilkanaście dni.

Poza pozwoleniami na użytkowanie dwóch ostatnich stacji, mazowiecki wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego Jaromir Grabowski przekazał w piątek w ratuszu prezesowi warszawskiego metra Jerzemu Lejkowi pozwolenie na użytkowanie czterech wentylatorni i łącznika między I a II linią metra. Oznacza to, że są już pozwolenia na wszystkie obiekty II linii.

Lejk powiedział, że pasażerowie pojadą kolejką po zakończeniu jazd testowych (5 tys. kilometrów ciągłej, bezawaryjnej jazdy) i ćwiczeń strażaków. Dodał, że ostatnie jazdy testowe zaczną się jeszcze w piątek.

"Wszyscy chcieliśmy do tego metra wsiąść jak najszybciej. Nacieszyć się nim i korzystać z niego. Myślę, że za kilka, kilkanaście dni to już się stanie" - powiedział Kozłowski. Trwało to tak długo - tłumaczył - bo bezpieczeństwo nie znosi kompromisów.

W listopadzie ub.r. prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia. Ratusz tłumaczył, że opóźnienie w oddaniu II linii metra spowodowane jest pożarem akumulatorów na stacji "Rondo Daszyńskiego", do którego doszło 2 grudnia.

Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.