PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Otwarto metropolitalne Centrum Zarządzania Ruchem w Katowicach

  • pap/mg    13 czerwca 2019 - 19:07
Otwarto metropolitalne Centrum Zarządzania Ruchem w Katowicach
Centrum Zarządzania Ruchem Zarządu Transportu Metropolitalnego (ZTM) otwarto w czwartek (12 czerwca) w Katowicach (fot. Metropolia GZM/Facebook)

Centrum Zarządzania Ruchem Zarządu Transportu Metropolitalnego (ZTM) otwarto w czwartek (12 czerwca) w Katowicach. Według założeń inwestycja poprawi przepływ informacji i organizację ruchu, na czym skorzystają pasażerowie, kierowcy i pracownicy ZTM.




  • ZTM jest organizatorem komunikacji autobusowej, tramwajowej i trolejbusowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii od początku tego roku.
  • Zgodnie z zapowiedziami, podróżni mogą liczyć na dwie istotne zmiany. Po pierwsze, infolinia obecnie działa przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Pasażerowie mogą uzyskać - lub uzyskać szybciej niż dotychczas - oczekiwaną informację, na przykład dotyczącą dokładnej lokalizacji konkretnego autobusu lub jego ewentualnego opóźnienia.
  • Po drugie - pracownicy ZTM dysponują obecnie narzędziami, które pozwolą bardziej szczegółowo weryfikować wykonywaną przez poszczególnych operatorów pracę przewozową, wdrażać w przyszłości działania poprawiające jakość realizowanych przez nich usług, a także odpowiednio reagować na najbardziej uciążliwe zdarzenia drogowe.

- To zmiana jakościowa. Z podejścia pasywnego, z pozycji egzekutora kar przeszliśmy do faktycznie zarządzającego transportem, bo jako Zarząd Transportu Metropolitalnego chcemy świadomie kreować działania w systemie, nadzorować, wprowadzać korekty w sytuacjach kryzysowych, pomagać przewoźnikom, pomagać kierowcom. Moim zdaniem zmiana jest kolosalna - powiedziała podczas czwartkowej konferencji prasowej w Katowicach dyrektor ZTM Małgorzata Gutowska.

ZTM jest organizatorem komunikacji autobusowej, tramwajowej i trolejbusowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii od początku tego roku. Przejął wówczas zadania od dotychczasowych organizatorów - Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP, Miejskiego Zarządu Komunikacji w Tychach oraz Międzygminnego Związku Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach.

Proces tworzenia Centrum Zarządzania Ruchem ZTM ruszył w marcu. Instalacja ekranów oraz ich integracja z wcześniej wykorzystywanymi systemami zakończyły proces inwestycji, której koszt sięgnął 90 tys. zł.

Pracownicy ZTM mają już dostęp do systemu narzędzi, który pozwala im na dużych ekranach obserwować bieżącą pozycję ponad 1000 pojazdów - autobusów, tramwajów i trolejbusów. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest m.in. szybsze przekazywanie i publikowanie informacji o utrudnieniach w ruchu.

- Centrum Zarządzania Ruchem to serce Zarządu Transportu Metropolitalnego. Nowe narzędzia oznaczają więcej możliwości na przykład w zakresie poprawy organizacji ruchu. Największe profity naszych starań odczują pasażerowie - powiedział Grzegorz Kwitek, który w zarządzie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii odpowiada za transport.

- Pracownicy mają teraz dużo lepszy podgląd na aktualną sytuację na drogach. Dzięki temu możemy szybciej reagować, gdy pojawiają się jakiekolwiek utrudnienia, a co za tym idzie - ZTM może szybciej przekazać tę informację pasażerom za pomocą naszych kanałów w mediach społecznościowych czy za pośrednictwem infolinii - dodał.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.