PARTNER PORTALU
  • BGK

Pasażerowie utknęli na dworcu. Poznań oczekuje wyjaśnień od PKP

  • JS    29 listopada 2019 - 21:48
Pasażerowie utknęli na dworcu. Poznań oczekuje wyjaśnień od PKP
Chaosu można by w znacznej mierze uniknąć, gdyby PKP odpowiednio wcześnie poinformowała o problemie Miasto Poznań (fot. UM Poznań)

We wtorek ogromna awaria na poznańskim dworcu uniemożliwiła mieszkańcom regionu dotarcie na czas do pracy i szkoły. Chaosu można by w znacznej mierze uniknąć, gdyby PKP odpowiednio wcześnie poinformowała o problemie Miasto Poznań. Dlatego Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, oczekuje od PKP PLK ściślejszej współpracy.




Wtorkowy paraliż na dworcu Poznań Główny dał się we znaki mieszkańcom całego miasta, metropolii poznańskiej oraz turystom. Przez wiele godzin żaden pociąg nie mógł wjechać na perony największego poznańskiego dworca. Składy były opóźnione o kilka godzin, a pasażerowie żalili się na brak jakiejkolwiek informacji. Dziesiątki osób spóźniły się z tego powodu do pracy, nie dojechały do szkół ani na umówione spotkania.

Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, w oficjalnym liście do Ireneusza Merchela, prezesa zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., oczekuje wyjaśnień przyczyn awarii i  ściślejszej współpracy z miastem w sytuacji, gdyby takie zakłócenia miały zdarzyć się ponownie.

- Proszę również o informację o tym, jak PKP PLK S.A. ma zamiar lepiej informować pasażerów o niedogodnościach spowodowanych awariami - pisze zastępca prezydenta Poznania. - Przekazanie informacji do Centrum Zarządzania Kryzysowego Poznań po kilku godzinach od momentu zatrzymania komunikacji kolejowej spowodowało zbędne nagromadzenie zdezorientowanych pasażerów w wielu kolejowych węzłach komunikacyjnych. W znaczącej mierze można było tego uniknąć.

Mariusz Wiśniewski prosi też spółkę PKP PLK o zmodyfikowanie procedury alarmowania tak, by umożliwić lepszy przepływ informacji między koleją a miastem. Dzięki temu w przypadku kolejnej awarii poznaniacy mogliby być skuteczniej i sprawniej informowani o utrudnieniach. Szybciej dostaliby też informację o alternatywnych rozwiązaniach komunikacyjnych: czym i skąd mogą sprawnie dojechać do celu.

- Biorąc pod uwagę znaczenie tego typu sytuacji dla funkcjonowania systemu komunikacyjnego miasta Poznania i całej aglomeracji, jak również przyjmując, że nie możemy niestety wykluczyć ich ponownego zaistnienia w przyszłości, chciałbym wskazać na potrzebę wypracowania konkretnych scenariuszy działania - pisze zastępca prezydenta miasta. - Wydaje się bowiem, że obowiązujące aktualnie umowy (...) wystarczające z pewnością w sytuacji zatrzymania jednego pociągu czy zablokowania ruchu na jednej linii, są nieadekwatne wobec całkowitego wyłączenia z ruchu pasażerskiego stacji Poznań Główny.

Mariusz Wiśniewski wskazuje również na pilną potrzebę ustalenia zasad współpracy między PKP a Zarządem Transportu Miejskiego. Pozwoli to na sprawniejszą pomoc mieszkańcom regionu w przypadku ponownej awarii.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.