PARTNER PORTALU
  • BGK

Pierwsze dni „rewolucji śmieciowej” w Świdnicy

  • ZWI    5 lipca 2013 - 15:48
Pierwsze dni „rewolucji śmieciowej” w Świdnicy

Na tle innych miast, gdzie słyszymy o zalewie śmieci i bałaganie organizacyjnym, sytuacja w Świdnicy jest niezła, co nie oznacza, że jest idealna – komentuje Ireneusz Pałac, zastępca prezydenta Świdnicy.




Nowe prawo gospodarowania odpadami obwiązuje od 1 lipca.

- Po kilku dniach wprowadzania nowego sytemu możemy dokonać pierwszych podsumowań. Spodziewaliśmy się sporych trudności ze względu na skomplikowane i w wielu przypadkach niejasne przepisy, na które zwracaliśmy uwagę już wcześniej. Co więcej, by cały system działał w pełni, konieczne jest wykonanie niemal natychmiast wielu czynności, a to zależy w dużym stopniu od sprawności firm, które będą odbierały odpady oraz zarządców i właścicieli nieruchomości, którzy powinni wywiązać się ze swoich obowiązków. Na tle innych miast, gdzie słyszymy o zalewie śmieci i bałaganie organizacyjnym, sytuacja w Świdnicy jest niezła, co nie oznacza, że jest idealna. W szybkim tempie musimy przypilnować wprowadzenia wszystkich elementów systemu, bo bez tego nie będzie on funkcjonował tak jak trzeba - komentuje Ireneusz Pałac, zastępca prezydenta Świdnicy.

Czytaj też: Pierwszy dzien rewolucji smieciowej- kto zdażył a kto nie

Mieszkańcy: pojemniki były, a nowych nie ma

Do Urzędu Miejskiego w Świdnicy kierowane są informacje, że nie we wszystkich miejscach, gdzie do tej pory były ustawione pojemniki na odpady zmieszane, dziś są one dostępne. Co więcej w niektórych miejscach ilość i wielkość pojemników jest mniejsza niż przed 30 czerwca.

W związku z tym wyjaśniamy, że wyłączną odpowiedzialność za to gdzie, jakiej wielkości i w jakiej liczbie pojemniki są ustawione ponoszą właściciele i zarządcy nieruchomości, którzy jako jedyni decydują o tych sprawach. Miasto zobowiązane jest wyłącznie do tego, by odebrać odpady z pojemników ustawionych przez właścicieli nieruchomości. Jak już informowaliśmy oferty na dzierżawę bądź zakup pojemników zostały przedstawione zarządcom nieruchomości, ale nie wszyscy z nich skorzystali i w efekcie w części miejsc pojemników na odpady zmieszane nie ma.

- W związku z tym zwróciliśmy się do zarządców nieruchomości i spółdzielni mieszkaniowych o informację z jakiego powodu nie wszędzie obecne są pojemniki na odpady zmieszane. Oczekujemy również odpowiedzi, gdzie zostały one ustawione oraz czy znajdują się tam, gdzie do tej pory do wyrzucania odpadów przyzwyczajeni byli mieszkańcy - mówi Maria Kasprowicz-Gładysz, dyrektor departamentu infrastruktury miasta Urzędu Miejskiego w Świdnicy.

Zaobserwowano również, że właściciele nieruchomości nie stosują się do wymogu właściwego oznaczenia pojemników na odpady zmieszane. W związku z tym nierzadko mieszkańcy nie wiedzą, do których pojemników mają wrzucać swoje śmieci. Po interwencji Miasta część zarządców porozumiała sie z firmami dostarczającymi pojemniki co, do ich oznakowania. Gdy to oznakowanie nie będzie wszędzie wykonane podejmiemy kolejne interwencje. Zachęcamy również mieszkańców do zainteresowania się tym problemem i wyegzekwowanie od zarządców prawidłowego oznakowania, by uniknąć dezorientacji i nieporozumień odnośnie tego kto ma prawo wrzucać odpady, do konkretnego pojemnika.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.