PARTNER PORTALU
  • BGK

Pierwszy pełny sezon Płockiego Roweru Miejskiego - prawie 290 tys. wypożyczeń

  • PAP    4 grudnia 2019 - 16:48
Pierwszy pełny sezon Płockiego Roweru Miejskiego - prawie 290 tys. wypożyczeń
W tegorocznym sezonie w ramach Płockiego Roweru Miejskiego działało 31 stacji z 304 jednośladami do wypożyczania(fot.plockirowermiejski.pl)

W pierwszym pełnym sezonie funkcjonowania Płockiego Roweru Miejskiego, który trwał od 1 kwietnia do 30 listopada, jednoślady wypożyczono tam prawie 290 tys. razy. Z tej formy komunikacji korzystały tam najczęściej osoby od 18. do 39. roku życia - wynika m.in. z podsumowania Urzędu Miasta Płocka.




Według tych danych, w tegorocznym sezonie w ramach Płockiego Roweru Miejskiego działało 31 stacji z 304 jednośladami do wypożyczania wraz z patronacką siecią handlową stacji oraz punktem zlokalizowanym w pobliskim Gulczewie Nowym, w gminie Słupno.

Jak zaznaczył płocki Urząd Miasta, rok 2019 był pierwszym pełnym okresem funkcjonowania tam rowerów miejskich i w tym czasie, do końca listopada, system wypożyczania odnotował 23 tys. 64 użytkowników, z czego 8 tys. 768 osób to użytkownicy nowi, którzy zarejestrowali się w tym roku.

"W sezonie od początku kwietnia do końca listopada na terenie miasta rowery miejskie wypożyczono aż 287 tys. 359 razy, z czego 79 proc. wypożyczeń to wypożyczenia bezpłatne. Po rower chętniej sięgają mężczyźni - 54 proc., kobiety rzadziej - 46 proc." - podał w środę w szczegółowych wyliczeniach Urząd Miasta Płocka. Zwrócił przy tym uwagę, że "zdecydowana większość osób, które korzystają z Płockiego Roweru Miejskiego wypożycza go za pomocą aplikacji na smartfon - 92 proc., a tylko 8 proc. użytkowników korzysta z terminali na stacjach roweru miejskiego".

Z opublikowanych danych wynika, że z Płockiego Roweru Miejskiego najchętniej korzystają ludzie aktywni zawodowo w wieku 30-39 lat oraz osoby uczące się i studiujące w wieku 18-25 lat. "Osoby z tych grup wiekowych stanowią ponad połowę wszystkich użytkowników roweru miejskiego" - podkreślił płocki Urząd Miasta. Dodał zarazem, iż statystyka pokazuje, że z roweru miejskiego częściej korzystają tam osoby jadące do pracy czy szkoły niż w celach rekreacyjnych, co jest charakterystycznym trendem dla dużych miast, gdzie funkcjonuje "rower miejski".

"Rowerem jeździmy średnio 19 i pół minuty, najczęściej po południu, miedzy godz. 15 a 21. Płocki rekordzista przejechał 217 minut rowerem miejskim. Z roweru najchętniej korzystamy w piątki, a najrzadziej jeździmy we wtorki, ale w stosunku do innych dni tygodnia nie występują duże różnice" - wskazał w wyliczeniach Urząd Miasta Płocka. Wspomniał przy tym, iż rekordowym dniem pod względem wypożyczeń była tam niedziela, 7 kwietnia - "wtedy z roweru miejskiego skorzystały aż 2202 osoby".

"Najchętniej wypożyczanym rowerem był pojazd o numerze 23917. Wypożyczono go 1422 razy w całym sezonie" - podano w statystykach Płockiego Roweru Miejskiego za okres od początku kwietnia do końca listopada. Według tych danych, korzystający tam z wypożyczalni rowerowych najchętniej jeżdżą główną magistralą rowerową, czyli drogą rowerową R-1, łączącą centrum miasta z peryferyjną dzielnicą Podolszyce, gdzie znajdują się największe osiedla mieszkaniowe i centra handlowe.

"Pierwszy, niepełny sezon funkcjonowania Płockiego Roweru Miejskiego pokazał, że jego uruchomienie było +strzałem w 10+. Rok 2019 potwierdził, że budowa sieci ponad 70 km dróg rowerowych w Płocku oraz uruchomienie roweru miejskiego przypadło do gustu płocczanom. Dziękujemy i zapraszamy w sezonie 2020" - podsumował Urząd Miasta Płocka.

Płocki Rower Miejski został uruchomiony w sierpniu 2018 r. w ramach zawartej wówczas umowy do 2020 r. między Urzędem Miasta a Nextbike Polska. W pierwszym, niepełnym sezonie w systemie działało tam 27 stacji wypożyczania, w tym 25 własnych i 2 patronackie, łącznie ponad 260 rowerów - w ciągu czterech miesięcy ich funkcjonowania odnotowano wówczas 145 tys. wypożyczeń.

Obecnie w Płocku sieć tras rowerowych to ok. 70 km. W 2018 r. oddano tam do użytku najdłuższą z nich - magistralę rowerową, której budowa kosztowała 8,5 mln zł, z czego ok. 3 mln zł pochodziło z unijnego dofinansowania. Inwestycja, prowadzona od końca 2017 r., obejmowała również budowę zjazdów, chodników oraz kanalizacji deszczowej i oświetlenia.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.