PARTNER PORTALU
  • BGK

PKP: Linia kolejowa Warszawa-Radom: Modernizacja nie jest zagrożona

  • PAP/AT    23 lutego 2016 - 19:21
PKP: Linia kolejowa Warszawa-Radom: Modernizacja nie jest zagrożona
Jakubowski zaznaczył, że mimo opóźnień terminy realizacji inwestycji nie są zagrożone (fot.pixabay.com)

• Termin modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomia nie jest zagrożony - uspokaja PKP.
• Zgodnie z harmonogramem przebiega przebudowa liczącego 27 km odcinka z Warszawy Okęcie do Czachówka.
• W fazie przetargowej są następne odcinki trasy do Radomia.




Liczący 100 km odcinek linii kolejowej nr 8 między RadomiemWarszawą jest objęty albo toczącymi się już robotami, albo pracami związanymi z przetargami i wyłanianiem wykonawców.

Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku miesięcy ówczesnej minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak, modernizacja całego odcinka z Radomia do stolicy miałby się zakończyć najpóźniej w 2020 r.

Zaniepokojenie mieszkańców Radomia, którzy od lat zabiegali o modernizację linii kolejowej do stolicy, wywołały jednak ostatnie doniesienia o problemach związanych z przetargiem na przebudowę odcinka Warka-Radom. Termin składania ofert był zmieniany już kilkakrotnie.

Według rzecznika PKP Karola Jakubowskiego, zmiana ta nie jest zależna od PLK - wynika m.in. z odwołania, które zgłosił jeden z oferentów do Krajowej Izby Odwoławczej. "Odwołanie zostało przez KIO uwzględnione. Decyzja KIO wzbudziła wątpliwości Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który skierował sprawę do sądu okręgowego" - wyjaśnił rzecznik.

Jakubowski zaznaczył, że mimo opóźnień terminy realizacji inwestycji nie są zagrożone. Modernizacja linii pomiędzy Czachówkiem a Radomiem - jak powiedział - ma się rozpocząć w 2018 r.

Obecnie prowadzona jest przebudowa 27-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Prace - zdaniem rzecznika - przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na tym odcinku PKP planuje modernizację trzech stacji i sześciu przystanków, wymianę 77 km torów, montaż ponad 100 rozjazdów i nowych urządzeń sterowania ruchem oraz 75 km sieci trakcyjnej. Koszt inwestycji to 460 mln zł. Prace mają zakończyć się w II kwartale 2017 r.

W ocenie rzecznika największe zmiany widać już na stacji Warszawa Okęcie oraz przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny. Na stacji Okęcie stoi konstrukcja nowej, przedłużonej kładki, która zapewni pasażerom bezpieczne dojście na peron. "Zamontowane tam windy ułatwią poruszanie się osobom niepełnosprawnym i starszym. Z części nowego, wyspowego peronu korzystają już pasażerowie" - podkreślił Jakubowski. Przebudowa stacji na Okęciu ma zakończyć się jesienią.

Na przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny część starych peronów została już rozebrana i wykonawca jest na etapie zabudowy ścianek peronowych dla nowych, 200-metrowych peronów zaprojektowanych na zewnątrz torów. Trwają też prace przygotowawcze do budowy wiaduktu drogowego, który zastąpi obecny przejazd kolejowy w ciągu ulicy Karczunkowskiej, w sąsiedztwie przystanku osobowego Warszawa Jeziorki.

Od połowy marca prace obejmą także stację Piaseczno, przystanek Zalesie Górne oraz jeden z torów pomiędzy Piasecznem a Czachówkiem.

Jakubowski podkreślił, że zmodernizowanie odcinka Warszawa Okęcie - Czachówek umożliwi przewoźnikom uruchomienie zupełnie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii.

Efektem przebudowy linii nr 8 ma być zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę. Po zakończeniu wszystkich prac podróż najszybszym pociągiem między Radomiem a Warszawą zajmie około 70 minut.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
Ze względu na ciszę wyborczą komentowanie zostało wyłączone.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.