PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

PKP: prawie 400 tys. pasażerów skorzystało ze „Wspólnego Biletu”

  • PAP/AT    7 lutego 2020 - 12:22
PKP: prawie 400 tys. pasażerów skorzystało ze „Wspólnego Biletu”
Dzięki "Wspólnemu Biletowi" pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż z przesiadkami (fot. twitter.com/PKP_SA)

Ponad 383 tys. osób skorzystało z usługi „Wspólnego Biletu” od czasu jej powstania w 2018 r. – wynika z danych przedstawionych przez PKP. Pasażerowie oczekują przyjaznych rozwiązań i „Wspólny Bilet” jest takim rozwiązaniem - podkreślił wiceszef MI Andrzej Bittel.




  • Dzięki "Wspólnemu Biletowi" pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się do pociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu.
  • Cena za przejazd wyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę. Oznacza to dodatkowo oszczędność w kosztach podróży.
  • Podstawą "Wspólnego Biletu" jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę.

W briefingu prasowym podsumowującym funkcjonowanie "Wspólnego Biletu", oprócz Bittela, udział wzięli: prezes zarządu PKP Krzysztof Mamiński, prezes PKP Intercity Marek Chraniuk oraz Anna Wojciechowska z zarządu PKP Informatyka.

Dzięki "Wspólnemu Biletowi" pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się do pociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu. Cena za przejazd wyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę. Oznacza to dodatkowo oszczędność w kosztach podróży.

Podstawą "Wspólnego Biletu" jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że im dalej pasażer jedzie, tym mniej płaci za kolejne kilometry trasy.

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podkreślał, że coraz więcej osób wybiera podróż pociągami, a przekonuje ich do tego rosnący komfort podróży oraz rozwijająca się oferta. "Pasażerowie oczekują przyjaznych rozwiązań, które ułatwią im kupienie biletów i samą podróż. Wspólny Bilet jest właśnie takim rozwiązaniem" - mówił.

Prezes PKP podkreślił, że "Wspólny Bilet" jest pomysłem, o którym mówiono w wielu państwach. "My go po prostu wprowadziliśmy" - wskazał Mamiński.

Podsumowując funkcjonowanie "Wspólnego Biletu" od 9 grudnia 2018 r. prezes PKP Intercity poinformował, że z biletu skorzystało ponad 383 tys. pasażerów. Jak dodał, głównymi kanałami zakupu są kasy, gdzie bilet kupiło 70,7 proc. podróżujących.

Pozostałe 29,3 proc. podróżnych skorzystało z Bilkomu, czyli oficjalnej wyszukiwarki połączeń kolejowych PKP. Wskazał przy tym, że na ośmiu przewoźników oferujących "Wspólny Bilet" sześciu oferuje go zarówno w kasach, jak i internetowo. "Tylko Koleje Mazowieckie i Koleje Śląskie oferują go tylko w kasach" - dodał.





REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.