Partner portalu

Płock: Autobusy hybrydowe i szereg innych inwestycji za 66,5 mln zł

Płock (woj. mazowieckie) otrzymał 66,5 mln zł unijnego wsparcia na projekt systemu zrównoważonego mobilności miejskiej, w tym zakup niskoemisyjnych autobusów i budowę wiat przystankowych, w części z elektronicznym systemem informacyjnym. Koszt projektu to 92,5 mln zł.

• W ramach projektu znalazły się tam m.in. zakup 25 autobusów dla komunikacji miejskiej o napędzie hybrydowym.

• Projekt obejmuje również montaż wiat przystankowych, rozbudowę ulicy czy budowę ścieżek rowerowych.

• Projekt rozwoju systemu zrównoważonego mobilności miejskiej w Płocku jest częścią Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT).

Inwestycje w ramach przedsięwzięcia, także przebudowa jednej z głównych ulic oraz budowa ścieżki rowerowej w centrum miasta, zostaną zrealizowane do końca września 2018 r. - zapowiedział w środę prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.

"Projekt rozwoju systemu zrównoważonego mobilności miejskiej, na który zarząd województwa mazowieckiego przyznał 66,5 mln zł dofinansowania, składa się z pięciu elementów. Część z nich już w fazie ogłoszonych przetargów, a część w trakcie przygotowania specyfikacji do postępowań, które zostaną ogłoszone w najbliższym czasie" - powiedział prezydent Płocka.

"Nie ukrywam, iż największym wyzwaniem będzie zrealizowanie tego projektu w terminie do 30 września 2018 r., co jest wymogiem unijnym" - dodał Nowakowski.

W ramach projektu znalazły się tam m.in. zakup 25 autobusów dla komunikacji miejskiej o napędzie hybrydowym, montaż 40 wiat przystankowych, w tym 10 wyposażonych w elektroniczny system informacji pasażerskiej, a także budowa parkingu na peryferiach Płocka, w pobliżu cmentarza komunalnego, przy drodze krajowej nr 60 w kierunku Ciechanowa, gdzie powstaną 223 miejsca dla samochodów oraz 100 miejsc dla rowerów.

Projekt obejmuje również rozbudowę ul. Łukasiewicza, jednej z głównych arterii wraz ze ścieżką rowerową i budową ronda oraz budowę ścieżki rowerowej przy ul. Tysiąclecia i Mickiewicza - obie inwestycje dotyczą centrum miasta.

Czytaj też: Jesienią we Wrocławiu ruszy system, który zrewolucjonizuje sposób poruszania się po mieście

Projekt rozwoju systemu zrównoważonego mobilności miejskiej w Płocku jest częścią Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT), czyli instrumentu wsparcia finansowego, który został stworzony przez samorząd Mazowsza dla pięciu tamtejszych subregionów w ramach unijnej perspektywy 2014-20 i uzyskał akceptację Komisji Europejskiej. Jego głównym celem jest równomierny rozwój całego województwa poprzez zintegrowane inwestycje o znaczeniu subregionalnym, czyli ponadlokalnym.

Pod koniec 2014 r. porozumienie w sprawie RIT - wtedy projekt określany był, jako Regionalny Instrument Terytorialny, podpisały władze Płocka oraz 11 okolicznych samorządów, w tym powiatów: płockiego, gostynińskiego i sierpeckiego, a także gmin: Słupno, Radzanowo, Stara Biała, Nowy Duninów i Łąck oraz miasta: Gąbina, Sierpc i Wyszogród.

Do RIT wpisano wówczas kilkanaście inwestycji, jak np. dokończenie budowy obwodnicy Płocka, rewitalizacja tamtejszego nabrzeża wiślanego czy rewitalizacja najstarszej części Gąbina. Plan zakłada także rozwój systemu zrównoważonej mobilności miejskiej, w tym budowę ścieżek rowerowych oraz modernizację energetyczną budynków użyteczności publicznej.

Zobacz naszą najnowszą "Rządową ławę". Adam Sierak rozmawia z Piotrem Uścińskim, wiceministrem rozwoju i technologii

 

Zobacz nasze najnowsze 1x1 z Jerzym Polaczkiem z PiS. Czy województwo straci wpływ na ważny port lotniczy?

 
KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!