Po ile autobus? Elektryczny, hybrydowy, spalinowy? Gminy inwestują w elektromobilność

Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
Cena autobusu elektrycznego to 150 do 250 proc. ceny wersji z silnikiem spalinowym, spełniającym normę Euro 6. Nie zachęca to do zakupu, ale odwrotu od elektromobilności w publicznym transporcie nie ma. Decydują wymagania Ministerstwa Energii.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
• Ceny autobusów mogą różnić się w zależności od rodzaju zamówienia. Ale faktem jest, że za jeden autobus elektryczny można kupić nawet dwie hybrydy.
• Resort energii chce, aby polskie gminy powyżej 50 tys. mieszkańców posiadały w swoim zasobie przynajmniej 30 proc. pojazdów elektrycznych.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE12
-
Andy
2020-06-07 13:52:16
Smog to moze jest na Slasku i Krakowie. Reszta kraju jest czysta. Jesli typowy Polak zarabia 3000zl brutto, i ma do wyboru jechac bez biletu elektrycznym autobusem, bo za drogo a kupic biet na diesla, co wybierze? Ludzie umieraja nie od powietrza tylko z setek roznych innych przyczyn. Wiecej ludzi ... rozwiń
-
PODLASIE INWESTUJE !
2018-06-24 15:28:29
a tymczasem w drogowym pozamiejskim regionalnym transporcie zbiorowym, najlepiej idą 20 - 30 letnie busy i autobusy. Np. samorzad województwa podlaskiego przeznaczył 2 mln. zł. dla PKS Nova na zakup ok. 20 - 30-tu używanych autobusów.
-
TN
2018-06-23 13:49:18
Pytanie więc, na ile racjonalnym ekologicznie rozwiązaniem jest zakup autobusów elektrycznych? Może lepiej kupić za te same pieniądze więcej diesli, tym samym oferując więcej połączeń tym samym zachęcając mieszkańców do przesiadki z samochodów do autobusów?