Partnerzy portalu

Po wyroku unijnego trybunału samorządy będą mieć problem z organizacją transportu publicznego

Samorządowi organizatorzy transportu publicznego stanęli przed nowym wyzwaniem: jakie stanowisko zająć wobec wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE, który zakwestionował dotychczasowe zasady bezprzetargowego powierzania przewozów spółkom komunalnym w drodze zamówień in-house. To wywraca do góry nogami cały model funkcjonowania komunikacji miejskiej w Polsce.
  • Wraz z końcem roku dobiega końca kilkuletnie vacatio legis dla części przepisów ustawy o publicznym transporcie zbiorowym dotyczących ulg ustawowych m.in. dla uczniów i studentów. Sejm może jednak ponownie odroczyć ich wejście w życie.
  • Organizatorzy transportu mają jednak większy kłopot. Unijny Trybunał Sprawiedliwości zakwestionował zasady powierzania spółkom komunalnym przez samorządy usług na wykonywanie przewozów komunikacji miejskiej.
  • W opinii Trybunału samorządy mogą to robić tylko w formule koncesji i przy zastosowaniu kontraktu netto. W takiej sytuacji całe ryzyko przerzucone zostaje na operatora.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE3

  • gra pozorów. 2019-11-16 21:59:39
    mali przewożnicy w każdej chwili mogliby połączyć swoje siły, tworząc konsorcja, lub innego rodzaju dowolnej , potrzebnej im wielkości grupy w zależności od sytuacji, więc prezentowane w artykule na czerwono poglądy, chyba należałoby między bajki włożyć. Władza powinna bardziej interesować się 40 -c...ie miln rodaków niż garstką biznesmenów - ta ustawa ma służyć wszystkim Polakom, a nie koniecznie małym , średnim, większym lub dużym przewożnikom - niestety jak się wydaje, władza mogłaby myśleć i robić odwrotnie - patrząc na projekty przepisów projektu UD 126 proponowane przez rządzący PiS można dojść do wniosku, że interes ludu w zakresie pozamiejskiego drogowego ptz nie byłby brany pod uwagę, natomiast przepisy zostałyby jakby napisane wyłącznie pod potrzeby biznesmenów, ( handlarzy złomem samochodowym, producentów aut, budowniczych autostrad, producentów cementu, czy tzw. "busiarskiej wolnoamerykanki"), niektórych samorządowców.  rozwiń
  • biorą kasę ? 2019-11-16 17:12:26
    Do ratio: ale ponoć ekspertów, profesorów, uczelni u nas nie brakuje, a wszyscy zarabiają chyba nie najniższą krajową , słyszę o konferencjach, komisjach wszelakich szczebli, samorządowych, związkach gminnych i powiatowych, miejskich i wiejskich, sejmowych i senackich. No i co ???
  • ratio 2019-11-07 16:59:59
    za słabe te polskie głowy do rozwiązania takich problemów jak przewozy, odpady, smog, ochrona zdrowia, środowiska, edukacja, etc. - może lepiej wynająć jakieś zespoły fachowców z UE, żeby to nam zorganizowali, skoro sami nie potrafimy?

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!