PARTNERZY PORTALU

Polregio przywracana połączenia kolejowe

  • Michał Wroński    12 maja 2020 - 13:56
Polregio przywracana połączenia kolejowe
Procedura przywracania połączeń przez Polregio uzależniona jest od aktualnej sytuacji epidemiologicznej w Polsce (fot. mat. pras. Polregio)

Spółka Polregio rozpoczęła stopniowe przywracanie połączeń kolejowych wstrzymanych okresowo w związku ze stanem epidemii. Jak poinformował przewoźnik będzie on na bieżąco śledził frekwencję w pociągach i odpowiednio dopasowywał ilość połączeń, a także ilość i pojemność składów kursujących na poszczególnych trasach w porozumieniu z władzami samorządów województw.




  • Procedura przywracania połączeń przez Polregio uzależniona jest od aktualnej sytuacji epidemiologicznej w Polsce.
  • Spółka zapewnia, że załogi pociągów wiedzą jak postępować w razie podejrzenia wystąpienia choroby COVID-19 wśród podróżujących.
  • O zachowanie daleko idącej ostrożności przewoźnik apeluje też jednak do podróżnych.

Jak podkreśla Polregio przywracanie połączeń kolejowych zawieszonych ze względu na epidemię koronawirusa rozpoczęto w porozumieniu z władzami samorządów województw, zaś sama procedura przywracania połączeń jest zgodna z planami przygotowanymi przez zarząd w ramach Zespołu Zarządzania Kryzysowego Polregio i uzależniona od aktualnej sytuacji epidemiologicznej w Polsce.

Czytaj: Wzrosła punktualność pociągów pasażerskich i towarowych

– Dla tysięcy osób korzystających każdego dnia z naszej siatki krajowych połączeń Polregio przywracanie częstszego kursowania pociągów oznacza powrót do codzienności, za którą wszyscy tęsknimy. Działając w ramach akcji „Przywracamy dobre relacje” chcemy sprawić, aby powrót ten odbywał się z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa zarówno dla podróżujących, jak i dla naszych pracowników – podkreśla Anna Lenarczyk, dyrektor handlowy Polregio.

Spółka zapewnia, że wszyscy jej pracownicy są zapoznani z podstawowymi zasadami higieny istotnymi w obniżaniu ryzyka zarażenia i pełnią swoje obowiązki w oparciu o odpowiednie wytyczne państwowych instytucji. Zostali także poinformowani jak postępować w razie podejrzenia wystąpienia choroby COVID-19 wśród podróżujących. Odpowiednie procedury określają m.in. działania związane z powiadomieniem służb epidemiologiczno-sanitarnych, zabezpieczeniem pracowników i podróżnych, a także dezynfekcję pociągu.

Polregio podkreśla, że we wszystkich pociągach spółki znajdują się apteczki wyposażone w maseczki i rękawiczki. Wzmocniony został również nadzór nad sprzątaniem składów. W ramach codziennego czyszczenia wszystkich pociągów, jak i budynków, przewoźnik zleca dodatkowe dezynfekcje elementów, z którymi podróżni i pracownicy mają najczęściej styczność np. poręcze i klamki. Działania dezynfekujące uwzględniają również kabiny maszynistów, pomieszczenia służbowe obsługi pociągu i biura.

Czytaj: Andrzej Adamczyk: będą zmiany zasad poruszania się pasażerów w komunikacji

Członkowie drużyn pociągowych mają do dyspozycji m.in. maseczki. Spółka wyjaśnia przy tym, że w czasie kontroli biletów obsługa pociągu ogranicza do niezbędnego minimum bezpośredni kontakt z podróżnymi poprzez kontrolę wzrokową dokumentów przewozu, nie dotykając biletów, dokumentów poświadczających uprawnienia do ulgi, kart płatniczych, biletów zakodowanych na kartach, telefonach komórkowych, itp. Zaprzestano kasowania biletów papierowych znakownikiem, a jedynie ograniczono się do skanowania przy użyciu terminala. Podróżny samodzielnie wpisuje wymagane na bilecie dane w celu jego legalizacji w trakcie kontroli (np. karnety, bilety miesięczne, etc.). Ponadto, wprowadzono samoczynne otwieranie drzwi bez konieczności użycia przycisku oraz wyizolowano strefy bezpieczeństwa dla drużyn konduktorskich.

O zachowanie daleko idącej ostrożności przewoźnik apeluje też jednak do podróżnych. Zachęca ich do zakupu biletów za pośrednictwem internetu, a w razie kupna w kasie lub u załogi pociągu o dokonywanie płatności kartą. Przypomina o konieczności zabrania maseczki lub innej osłony na twarz, prosi o zasłanianie ust i nosa przez cały czas odbywania podróży, a także o częste mycie rąk oraz zachowanie odpowiedniego dystansu od pozostałych pasażerów (połowa dostępnych miejsc siedzących w pociągu jest wyłączonych z użytku).

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!