Poznań: Do ZTM wpłynęło ok. 23 tys. wniosków o zwrot za bilet okresowy

W marcu ZTM informował, że pasażerowie, którzy z powodu epidemii nie korzystają ze środków komunikacji miejskiej, mogą wnioskować o zwrot za niewykorzystaną część biletów długookresowych.
Rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu Bartosz Trzebiatowski poinformował PAP, że zainteresowanie możliwością zwrotu jest bardzo duże. Na niemal 23 tys. złożonych wniosków połowa dotyczyła biletów semestralnych, połowa - biletów okresowych na sieć: normalnych, ulgowych i metropolitalnych. Niewielka część zgłoszeń dotyczyła też biletów na rok szkolny.
Rzecznik przyznał, że dotąd wykonano 8,5 tys. przelewów; ZTM "robi wszystko, żeby każdy wniosek rozpatrzyć najszybciej, jak to jest możliwe".
"Przed epidemią przygotowywaliśmy średnio 3,5 tys. odpowiedzi na wszystkie wnioski, reklamacje itp. - obecnie, w dobie obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa i przy zmniejszonych możliwościach kadrowych, wysyłamy dwa razy więcej odpowiedzi niż normalnie" - poinformował.
Trzebiatowski podkreślił też, że każdy wniosek o zwrot - w trosce o dobro klienta i żeby uniknąć błędu - musi zostać dokładnie przeanalizowany i zweryfikowany.
Klient otrzyma całość zapłaconej za bilet kwoty w sytuacji, kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu, bądź też kwoty za niewykorzystaną część biletu, kiedy termin obowiązywania biletu już się rozpoczął. Rzecznik wyjaśnił, że w takim przypadku następuje zwrot wyliczany w następujący sposób: od wartości biletu w dniu zakupu zostają odjęte koszty manipulacyjne, a następnie wykorzystana wartość biletu liczonego w dniach.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.